شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان خواستار شد: محاکمه عاملان اغتشاشات اخیر و مخلان امنیت عمومی
شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان خواستار شد: محاکمه عاملان اغتشاشات اخیر و مخلان امنیت عمومی

[ad_1] شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان خواستار شد: محاکمه عاملان اغتشاشات اخیر و مخلان امنیت عمومی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای در رابطه با حوادث اخیر، اعمال تروریستی دشمنان و ایجاد اغتشاش در کشور را محکوم کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز،  در […]

[ad_1]

شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان خواستار شد: محاکمه عاملان اغتشاشات اخیر و مخلان امنیت عمومی


اسقف اعظم گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای در رابطه با حوادث اخیر، اعمال تروریستی دشمنان و ایجاد اغتشاش در کشور را محکوم کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  در متن شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان آمده است: حوادث تروریستی و اغتشاشات اخیر رخ داده در کشور که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان عزیزمان و همچنین موجب بر هم خوردن نظم و امنیت عمومی گشت، موجب نهایت تأثر و تاسف جامعه‌ ارامنه است.

در این بیانیه اضافه شده است: ملت شریف ایران همیشه با دسایس دشمنان این سرزمین مواجه بوده که شریرترین جلوه آن‌ها اعمال تروریستی است که قربانیان و شهیدان بسیاری به جای نهاده است.

این بیانیه می افزاید: جنایت خونبار حمله تروریستی و اغتشاشات اخیر – ملت، حاکمیت،‌ دین و برادری، وحدت ملی بین ادیان و اقوام مختلف این کشور را هدف قرار گرفته است که عجز و بی‌هویتی دشمنان ملت بزرگ ایران را نشان می‌دهد.

در  بیانیه خلیفه کل و شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان با اشاره به اینکه جامعه‌ ارامنه سالیان سال در کنار سایر اقوام با برادری و برابری با امید به آینده‌ درخشان این سرزمین به زندگی خود ادامه داده است و در جریان انقلاب اسلامی و در طی هشت سال دفاع مقدس با جان و دل از این کشور دفاع کرده و شهیدانی در راه آزادی نثار کرده است، اضافه شده است: اینک نیز، ما در کنار پیروان سایر ادیان و اقوام این خاک مقدس در کنار نظام و مسئولان محترم بوده و خواستار امنیت پایدار کشورمان و محاکمه عاملان جنایت و مختل کردن امنیت عمومی هستیم و همچنین فرصت سوء استفاده به دشمنان را نخواهیم داد.

خلیفه کل و شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان در این بیانیه با قدردانی و تشکر خالصانه از زحمات حافظان امنیت و ضمن محکوم نمودن این جنایت شوم، مراتب تسلیت قلبی خود را به مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ‌رییس جمهور،‌ سایر مسئولان نظام، ملت غیور و خانواده های داغدار ابراز کرده،‌ از درگاه خداوند یکتا علوّ درجات،‌ آمرزش روح این شهدا، آرامش و صبر بازماندگان و امنیت ایران اسلامی را مسئلت کرده اند.

 خلیفه گری ارامنه در ایران سه اسقف اعظم در استان های اصفهان، آذربایجان و تهران دارد؛ خلیفه گری اذربایجان با ۷۰۰ سال سابقه، قدیمی ترین آنهاست.

پایان پیام/

 
 


[ad_2]