شهر پاک و ضرورت استفاده از توان گروه های مردم نهاد
شهر پاک و ضرورت استفاده از توان گروه های مردم نهاد

یکی از مولفه های کشور های پیشرفته داشتن کلانشهرهای توسعه یافته است. تبریز شهریست که در طول تاریخ به دلیل موقعیت قرارگیری در دروازه اروپا همواره در ابعاد مختلف تجاری، بازرگانی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور پیشتاز بوده است. قلم پرس – یادداشت –  علیرضا عباسی:  ظرفیت بالایی که از گذشته در تبریز […]

یکی از مولفه های کشور های پیشرفته داشتن کلانشهرهای توسعه یافته است. تبریز شهریست که در طول تاریخ به دلیل موقعیت قرارگیری در دروازه اروپا همواره در ابعاد مختلف تجاری، بازرگانی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر کلانشهرهای کشور پیشتاز بوده است.

قلم پرس – یادداشت –  علیرضا عباسی:  ظرفیت بالایی که از گذشته در تبریز وجود داشت و این مهم موجب فراهم شدن بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی شده بود به طوری که در بسیاری از عرصه‌ها تبریز به شهر اولین‌ها شهرت داشت. در سال‌های اخیر بنا بر دلایل مختلف اعم از افزایش مهاجرت مردم از روستاها به این کلانشهر، کمبود امکانات و منابع و مولفه های دیگر موجب شده است راه سختی را در تبریز داشته باشیم. با این وجود مردم تبریز با فرهنگ غنی در هر زمان راهی به سوی پیشرفت و شکوفایی یافته‌اند و این بار نیز با انتخاب شهرداری با تجربه و کاردان سرنوشت تبریز را به کسی سپردند که در کارنامه خود طرح‌ها و اقدم‌های بسیاری دارد. مسلما برای توسعه و عمران شهر باید چشم‌انداز بلند مدتی داشت تا با پیمودن نقشه راه تبریز به شهری زیبا و پاک تبدیل شود. به راستی مردم تبریز، مردم بلند پروازی هستند و برای توسعه و آبادانی شهر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند بنابراین مدیریت شهری باید برنامه‌ای برای مشارکت مردم و موسسات مردم نهاد با خود داشته باشند چرا که زیبایی شهر در تمام ابعاد تنها با اقدام‌های مسئولان ممکن نخواهد بود. داشتن شهری توسعه یافته و پاک مستلزم همکاری و همراهی مردم است. در این میان با برنامه‌ریزی برای زیبایی و پاکیزگی شهر در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸ موجب نمایش جلوه‌ای زیبا از تبریز خواهد شد به طوری که اگر گردشگران از مسافرت به این شهر احساس خوشایندی داشته باشند صنعت گردشگری رونق یافته و موجب ایجاد اشتغال و در نهایت درآمدزایی خواهد شد. در این میان شاید هم‌اکنون دکتر شهین باهر به عنوان شهردار منتخب تبریز کاری بس سنگین را بر دوش دارد چراکه اکنون بیش از هر زمان دیگری مردم به فکر بهبود وضعیت تبریز هستند. امروز فرصت مغتنمی است که شهردار جدید با توانایی و درایت خود شهر تبریز را به شهری زیبا، پاک و پیشرفته مبدل کند تا آمادگی تبریز برای استقبال از رویداد ۲۰۱۸ در تاریخ به نام این شهردار پاک به ثبت برسد.