شهرداری تبریز به وعده های خود در قبال مترو عمل کرده است
شهرداری تبریز به وعده های خود در قبال مترو عمل کرده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خط ۱ مترو شهر تبریز در ایام دهه فجر تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش قلم پرس، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از ایستگاه های مترو شهر تبریز با بیان اینکه نسبت به بازدید قبل که از مترو تبریز داشتم کار به نحو شایسته پیش رفته است گفت: از دست اندرکاران پروژه مترو برای عملکرد مناسبی که دارند قدردانی می کنم.

او افزود: بر اساس جمع بندی های انجام یافته خط ۱ مترو شهر تبریز در ایام دهه فجر افتتاح می شود و امیدواریم مردم تبریز که شایسته بهره مندی از این وسیله حمل و نقل هستند بتوانند از آن استفاده کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نحوه تامین مالی پروژه مترو گفت: تامین مالی طرح های مترو به صورت مساوی بین شهرداری و دولت تقسیم می شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به وضعیت خط ۲ گفت: در جلسات گذشته برای اجرای فاز ۱ خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۱۰ کیلومتر توافق شد.

او ادامه داد: سهم دولت در اجرای این فاز بالغ بر هزارمیلیارد تومان است که اقدامات لازم برای تامین آن انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مدیران اجرایی خواستار پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت علی الحساب هستند تصریح کرد: همکاران فعال در این پروژه به دلیل اینکه به قول هایشان عمل کردند حق دارند که این درخواست را داشته باشند. امیدوارم با این تامین مالی شاهد افتتاح و بهره برداری از خط ۱ و ۲ قطار شهری تبریز باشیم.