شهرداران به موضوع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها عمل کنند
شهرداران به موضوع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها عمل کنند

فرماندار تبریز گفت: تامین نیم درصدی از درآمد شهرداری‌ها بر اساس قانون برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مشخص شده و شهرداران مناطق باید به این موضوع عمل کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو ظهر امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز، با اشاره به […]

فرماندار تبریز گفت: تامین نیم درصدی از درآمد شهرداری‌ها بر اساس قانون برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مشخص شده و شهرداران مناطق باید به این موضوع عمل کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، علیار راستگو ظهر امروز در نشست مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی جامعه اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان به منابع علمی در بخش‌های مختلف ایجاد کتابخانه‌های عمومی بسیار موثر است.

وی افزود: باید با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب در شهرها شرایطی ایجاد شود تا مردم جامعه مخصوصا جوانان میل و رغبت بیشتری برای کتابخوانی پیدا کنند.

فرماندار تبریز در ادامه با اشاره به اجرای طرح کتاب تلفنی در تبریز برای اولین بار در کشور، گفت: با توجه به شرایط ترافیکی در شهرها اجرای چنین طرح‌هایی برای تسهیل دسترسی مردم به منابع کتابخانه‌ها بسیار مناسب بوده و باید توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای هرچه بهتر این طرح از شهرداری‌های مناطق شهرستان تبریز خواستاریم تا همکاری‌های لازم را در ین خصوص با انجمن کتابخانه های عمومی داشته باشند.

راستگو در ادامه با اشاره به موضوع سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، اضافه کرد: تامین این نیم درصدی از درآمد شهرداری‌ها بر اساس قانون برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی مشخص شده و شهرداران مناطق باید به این موضوع عمل کنند.