موافقت شورای اسلامی شهر تبریز با تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری
موافقت شورای اسلامی شهر تبریز با تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان این شورا را در خصوص احیای سازمان ورزش و باشگاه ورزشی شهرداری با لحاظ تغییراتی مبنی بر تفکیک سازمان ورزشی از فرهنگی و اجتماعی و تشکیل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز تصویب و مورد موافقت قرار دادند.

به گزارش قلم پرس، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه فوق‌العاده سه‌شنبه شب با تشکیل باشگاه شهرداری تبریز موافقت کردند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورا در این جلسه گفت: سیاست شورای ششم افزایش سرانه ورزشی و ارتقای ورزش همگانی است و با گذشته کاری نداریم.

پرویز هادی افزود: مدیریت و توسعه ورزش‌های همگانی از طریق ارتقای زیرساخت‌ها عمده هدف‌گذاری ما در حوزه ورزش همگانی به خصوص مناطق محروم شهر است.

وی اضافه کرد: فضاهای ورزشی ما در حال رکود هستند و از سه چهار سال قبل که ادغام اتفاق افتاد، این فضاها رو به نابودی است و دلیل این کار را از آنجا می‌بینیم که سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی حوزه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس شورای شهر تبریز نیز در خصوص مصوبه کمیسیون ورزش اظهار کرد: ما در مقابل مردم مدیون هستیم، و یکی از لازمه‌های خدمت به شهر و مردم، ورزش است که تا شهرداری تبریز سازمان ورزش داشت، کسی نگاه چپ به اماکن ورزشی نداشت، بیایید واقعا نگاه مثبتی داشته و برای ورزش دست در دست هم دهیم.

وی افزود: جلفا سه برابر و به قولی پنج برابر تبریز سرانه ورزشی دارد و دلیل آن این است که مدیریت ورزشی نداریم.

شهرام دبیری نیز در این خصوص گفت: اگر ما به دنبال تفکیک ورزش از سازمان فرهنگی باشیم پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود که نیازمند اخذ مجوز از وزارت کشور است و آنچه که سریعتر می‌تواند اتفاق بیافتد، تشکیل باشگاه شهرداری تبریز است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک نیز گفت: سازمان ورزش و یا باشگاه شهرداری حتما باید در چارچوب وظایف قانونی شورا تعریف و تصویب شود.

روح‌الله رشیدی افزود: توصیه من پایبندی به قانون است، سازمان نداریم و باشگاه نیز چون به سمت ورزش حرفه‌ای می‌رود، تناسبی با قانون ندارد؛ باشگاه علم و ادب هنوز تسویه و تعهد خود به شهرداری را نداده است و نزدیک به دو میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است.

علی نوای باغبان نیز در خصوص مصوبه کمیسیون ورزش اظهار کرد: اگر دیگر کلانشهرها سازمان ورزش دارند، ما نیز باید داشته باشیم و این مسلتزم دوندگی بیشتر در این حوزه است؛ در بحث تیمداری، یکی از سازمان‌هایی که مجوز تیمداری دارد، شهرداری است که حرکت در این مسیر خطا نیست.

غلامرضا احمدی، نائب رئیس شورای شهر نیز در این رابطه اعلام کرد: باید به ورزش همگانی و محلات توجه بیشتری داشته باشیم و راحت‌ترین راه این است که خواسته خود را روشن بیان کنیم.

فریدون بابایی اقدم با انتقاد از تغییر کاربری‌های ورزشی در سطح شهر عنوان کرد: کاربری‌های مصوب ورزشی را قطعه قطعه تفکیک کرده و فروختند؛ باید ارگانی وجود داشته باشد که متولی مشخص در حوزه ورزشی داشته و بتواند قدم‌های مثبتی در حوزه ورزش داشته باشد.

وی افزود: گزارشی از وضعیت ورزش و فضاهای ورزشی شهر دریافت کردیم که وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند.

سید کاظم زعفرانچیلر نیز در این باره گفت: نظر مثبتی روی مصوبه کمیسیون ورزش دارم، چرا که رویدادهای فرهنگی در این شهر زیاد است و این حجم از کار برای سازمان می‌تواند زمین‌گیرکننده باشد.

روح‌الله دهقان‌نژاد نیز با تأکید بر ورزش همگانی ابراز کرد: اولویت ما باید ورزش همگانی باشد و تقویت زیرساخت و استعدادیابی و پرورش استعدادها را در دستور کار داشته باشیم و نه تصدی‌گری امور ورزشی را!

یاسین بجانی سخنگوی شورای شهر نیز در این ارتباط گفت: کمیسیون ورزش شورا با هدف افزایش سرانه ورزشی به منطور ترویج ورزش‌های همگانی و افرایش نشاط بین آحاد مردم تشکیل یافته است.

احد صادقی دبیر شورا نیز اعلام کرد: ورزش همگانی و ارتقای زیرساخت‌ها اگر با سازمان حل خواهد شد ما موافق تشکیل آن هستیم اما مدیریت آن باید همراه با نظارت باشد.

حسن اسوتچی نیز در این باره گفت: ما باید توجه کنیم که وضعیت نامناسب فضاهای ورزشی شهرداری تبریز در زمان سازمان اینگونه بودند و یا وقتی زیرمجموعه فرهنگی و اجتماعی شد؟

وی افزود: این کار تنها در فقدان سازمان ورزش اتفاق نیافتاده است و عدم نظارت موجب این کار شده است.