شعارهایی که در انتخابات به عنوان اولویت حوزه زنان مطرح می‌شود غیر واقعی است
شعارهایی که در انتخابات به عنوان اولویت حوزه زنان مطرح می‌شود غیر واقعی است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی و فرهنگی در این خبرگزاری برگزار شد. زهرا میرزایی فعال دانشجویی در این نشست زهرا میرزایی فعال دانشجویی در این نشست با بیان اینکه به بانوان در انتخابات به عنوان ابزار […]

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی و فرهنگی در این خبرگزاری برگزار شد.

زهرا میرزایی فعال دانشجویی در این نشست

زهرا میرزایی فعال دانشجویی در این نشست با بیان اینکه به بانوان در انتخابات به عنوان ابزار سیاسی نگاه می‌شود،گفت: امروز فضای رسانه در اختیار همه خانواده‌ها و در دسترس همه است اما تا کنون نتوانسته ایم از این بستر در راستای ایجاد گفتمان در حوزه های مختلف اقتصادی و سبک زندگی و ایجاد شغل به طور صحیح و مطلوب استفاده کنیم. 

وی افزود: امروز متاسفانه به بانوان به خصوص در رقابت های انتخاباتی به عنوان ابزار نگاه می‌ شود و ادرس های غلطی داده می شود و شعارهایی به عنوان اولویت مباحث زنان مطرح می شود که غیر واقعی است و به مسائل اساسی توجه نشده است.

میرزایی تصریح کرد: رسانه ها به کمک آمدنده اند اما نه برای روایت مشکلات واقعی و اسیب های جدی موجود، بلکه جهت خلط مباحث و منحرف ساختن مخاطب از شناخت حقوق اولیه و اساسی خود و مطالبه نسبت به آن را گمراه کرده است.

وی ادامه داد: نهادهای متولی در جامعه حقیقی و مجازی از جمله صداوسیما در جهت معرفی، آموزش و حمایت، مسئله حقوق بانوان در اجتماع و خانواده هیچ گامی بر نداشته اند. همواره مباحث بانوان دست آویز نگاه های جنسیتی بوده و سرگرم بحث هایی غیر منطقی پیرامون حجاب شده اند. در صورتی که مباحثی چون شغل، بیمه، تحصیل فراجنسیتی هست و لازم هست در جامعه برای همه اقشار فارغ از جنسیت به خوبی دیده و تدبیر شود.

در این دوره انتظار می رود کاندیداهای محترم برنامه هایی پیرامون مدیریت فضای افسار گسیخته رسانه داشته باشند البته که مدیریت نازل بر تقویت کیفیت بهره وری نه به معنای ایجاد محدودیت متاسفانه جریان های مختلف در کشور از انقلابی اصلاح طلب و اصولگرا هیچ کدام به معنای واقعی داعیه دار حل مسائل اساسی کشور نبوده اند افراد شاخص از هر طیف در فضای رسانه همچنان درگیر مباحث حاشیه ای بوده و بیشتر می‌شود گفت در مسیر انحراف گفتمان اصلی کمک های شایانی کرده اند.

مدیریت گفتمان در بستر مجازی افسار گسیخته و رها است نتیجه می‌شود همین چیزی که مشاهده می‌شود همواره ما در دور باطل مباحث تکراری می چرخیم اما اگر نهادها وظایف خود را درست انجام داده بودند و خانواده ها نسبت به حقوق خود اطلاعات کافی داشتند دیگر نمی‌‌شد اولویت مردم را از مشکلات کلان که به معاش آنان وابسته است منحرف ساخت و به نوعی اغفال کرد.

این فعال دانشجویی اشاره کرد باید نگاه جنسیتی به بانوان برداشته شود و شایسته‌سالاری جایگزین آن شود.

او خاطر نشان کرد: عزت نفس، عبارت است از احساس ارزشمند بودن، این حس از مجموعه ی افکار، احساسات، عواطف و تجربیات ما در طول زندگی ناشی می شود. در واقع می اندیشیم که فردی با هوش یا کودن هستیم، احساس ما نسبت به اینکه شخصی منفور یا دوست داشتنی هستیم، مورد قبول و اطمینان هستیم یا خیر؟ خود را دوست داریم یا نداریم؟

وی گفت: در واقع ﺗﺼﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺭﺯﺵ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻋﻀﻮ یک اجتماع ﺩﺍﺭم، موجب عزت نفس و اعتماد به نفس می شود. اما موانعی در مسیرهای متعدد زندگی وجود دارد که بعضا موجب می‌شود این عزت نفس که پله اول تشکیل دهنده شخصیت هر فرد هست علی الخصوص یک خانم که قرار هست نقش مربی داشته باشد و تربیت فرزند کند خدشه دار شود.

میرزایی تصریح کرد: به عنوان مثال در بستر اشتغال، بنده به عنوان یک خانم شاغل زمانی، احساس عزت نفس و امنیت می کنم که بتوانم شغلی متناسب با تخصص و تجربه و علاقه خود داشته باشم و مراحل پیشرفت را طی کنم. در مراحل کار هر فرد انتظار دارد این سیر را سپری کند. اما وقتی مواجه می‌شود با نگاه غربی به بانوان و محول کردن کارهای حاشیه ای اما زمان بر با هزینه ناچیز و بعضا قرار گرفتن در موقعیتی که بین یک خانم و اقای شاغل صرفا با نگاه جنسیتی که حتما مدیر و مسئول باید یک اقا باشد تمام تخصص و توانایی های یک فرد زیر سوال می رود.

وی گفت: در حال حاضر می‌توان گفت موضوع جایگاه بانوان در کشور مغفول مانده است و براساس رشته و تخصصی که دارند این جایگاه در جامعه دیده نشده است.

انتهای پیام/