شرکت‌‌های دانش‌بنیان بیش از هر زمان دیگری باید پای کار بیایند/ در شرایط امروز واردات دیگر صرفه اقتصادی ندارد
شرکت‌‌های دانش‌بنیان بیش از هر زمان دیگری باید پای کار بیایند/ در شرایط امروز واردات دیگر صرفه اقتصادی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید شرکت‌های دانش‌‌بنیان با تکیه بر ارائه محصولات دانش‌بنیان پای‌کار بیایند، چراکه در این وضعیت واردات دیگر صرفه اقتصادی ندارد و صادرات می‌تواند به نفع تولیدکنندگان باشد. به گزارش قلم پرس، علی جهانگیری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید شرکت‌های دانش‌‌بنیان با تکیه بر ارائه محصولات دانش‌بنیان پای‌کار بیایند، چراکه در این وضعیت واردات دیگر صرفه اقتصادی ندارد و صادرات می‌تواند به نفع تولیدکنندگان باشد.

به گزارش قلم پرس، علی جهانگیری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX 2018 اظهار کرد: با تلاش متصدیان برگزاری این نمایشگاه در طول سالیان متوالی، امروز سامانه جامعی از اطلاعات فناوران استان و کشور در اختیار ما قرار گرفته است و امسال نیز برگزاری این رویداد بزرگ فناوری باقدرت ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ فناوری در اوایل آبان ماه سال‌جاری اظهار کرد: این نمایشگاه در چهار بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان و نیازهای فناورانه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احصاء نکات ضعف و قوت نمایشگاه‌های پیشین از طریق ارزیابی‌های تخصصی گفت: سال گذشته جهاد دانشگاهی استان به‌صورت تخصصی اقدام به ارزیابی نمایشگاه کرد که در این بررسی‌ها مشخص شد که بیش از ۱۶ درصد از طرح‌های موردبررسی در این ارزیابی به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.

وی از زون بندی‌های تخصصی این نمایشگاه نیز خبر داد و بیان داشت: امسال مسوولیت زون‌های تخصصی به سازمان‌ها و در صورت امکان به دانشگاه‌ها واگذار می‌شود و این نهادها مسوول صفرتا صد این زون‌ها هستند و انتظار داریم با شناسایی طرف عرضه و تقاضا در بخش‌های تخصصی به هدف اصلی این نمایشگاه که تجاری‌سازی و ارتباط بین فناوران با یکدیگر با سرمایه‌گذاران، صنعتگران و مدیران اجرایی مربوطه است دست‌یابیم.

جهانگیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر ارائه محصولات دانش بنیان  پای‌کار بیایند، چراکه در این وضعیت واردات دیگر صرفه اقتصادی ندارد و صادرات می‌تواند به نفع تولیدکنندگان باشد.

وی با اشاره به بازار ۸۰ میلیونی داخل کشور گفت: ما در کشور بازار بزرگی داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان در وهله اول می‌توانند برای این بازار بزرگ برنامه‌ریزی کنند که بدون شک ازنظر اقتصادی معقول خواهد بود.