شب های قدر فرصت طلایی برای بررسی احوالات و اعمالمان خودمان
شب های قدر فرصت طلایی برای بررسی احوالات و اعمالمان خودمان
شب های گرانقدر موقعیتی است که نباید آن را به سادگی از دست داد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که یک سال دیگر زنده باشیم و شب قدر دیگری را تجربه کنیم.

به گزارش قلم پرس شب قدر از پرفضیلت ترین شبهایی است که در قرآن صراحتاً به آن اشاره شده است. شبی که خیرات و برکات الهی در آن نازل می شود و مقدرات یک سال ما در آن رقم می خورد.

در این شب فرشتگان به اذن خداوند بر زمین نازل می شوند و به بندگان خدا سلام می دهند که این امر نشان دهنده اهمیت شب های قدر است. شب های نوزده، بیست ویک و بیست وسوم ماه مبارک رمضان که احتمال نزول قرآن در یکی از آن شبها محتمل است.

این یک موهبت و فرصت طلایی است که بتوانیم در احوالات خودمان دقیق شویم و اعمالمان را بررسی کنیم و ببینیم تا چه اندازه به خودسازی پرداخته ایم، آیا گره ای از کار کسی باز کرده ایم یا خدای نکرده گره در کار کسی انداخته ایم. با خودمان تسویه حساب کنیم و ببینیم آیا توسط ما حقی ناحق شده است آیا توانسته ایم برای برقراری حق و عدالت گامی برداریم؟ این شب های گرانقدر موقعیتی است که نباید آن را به سادگی از دست داد زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که یک سال دیگر زنده باشیم و شب قدر دیگری را تجربه کنیم.

در شبی که از هزار ماه بهتر است می توان ره صدساله را یک شبه پیمود و به درجات معنوی بالایی دست یافت. در این شبها اعمالی توصیه شده که برخی مشترک و برخی مخصوص هر شب است؛ خواندن سوره دخان، قرآن به سر گرفتن، خواندن دعای جوشن کبیر، خواندن دو رکعت نماز برای سلامتی امام زمان (عج) و اعمال خاصه دیگری که در مفاتیح به تفسیر به آن اشاره شده است.

نویسنده : جواد بیرام زاده