شائبه‌ها در خصوص واگذاری ماشین‌سازی باید پاسخ داده شود
شائبه‌ها در خصوص واگذاری ماشین‌سازی باید پاسخ داده شود

نماینده مردم در تبریز در مجلس گفت: طبق تذکرات به سازمان خصوصی‌سازی اگر در بی‌خبری نمایندگان شهر تبریز، واگذاری بدون تائید اهلیت افراد حقیقی و حقوقی صورت گرفته و اقدام به واگذاری کارخانه ماشین‌سازی کنند؛ برخورد جدی خواهند دید. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، زهرا ساعی اظهار کرد: با توجه به […]

نماینده مردم در تبریز در مجلس گفت: طبق تذکرات به سازمان خصوصی‌سازی اگر در بی‌خبری نمایندگان شهر تبریز، واگذاری بدون تائید اهلیت افراد حقیقی و حقوقی صورت گرفته و اقدام به واگذاری کارخانه ماشین‌سازی کنند؛ برخورد جدی خواهند دید.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، زهرا ساعی اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی پیش آمده برای کارخانه بزرگ ماشین‌سازی تبریز، اقدام به تهیه نامه به ریاست جمهوری کردیم و در آن تاکید رسیدگی به وضعیت کارخانه را داشتیم.

وی با بیان اینکه نامه مربوطه به نمایندگی از تمام نمایندگان تبریز و برخی نمایندگان دیگر به نایب رئیس مجلس تحویل داده شد تا به دست رئیس جمهور برساند، افزود: اطلاع از اینکه نامه به دست رئیس جمهور رسیده و یا نرسیده را ندارم ولی اگر جوابی به نامه داده نشود، پیگیر خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با حضور طیب‌نیا در مجمع نمایندگان استان در خصوص وضعیت ماشین‌سازی گفت: از پورحسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور قول مساعدت در خصوص دقت در واگذاری کارخانه ماشین‌سازی را گرفته‌ایم و حتی توافق به واگذاری این کارخانه به «شستا» را کرده بودیم که بعدها ماجرا عوض شد و هیچ‌کدام از گفته‌ها محقق نشد.

وی تاکید کرد: طبق تذکرات به سازمان خصوصی‌سازی اگر در بی‌خبری نمایندگان شهر تبریز، واگذاری بدون تائید اهلیت افراد حقیقی و حقوقی صورت گرفته و اقدام به واگذاری کارخانه ماشین‌سازی کنند؛ برخورد جدی خواهند دید.

نماینده مردم تبریز در مجلس بیان کرد: متاسفانه برخی شائبه‌هایی در خصوص ماشین‌سازی مطرح شده است که باید جلوی آنها گرفته شود و اولویت در احراز صلاحیت و اهلیت افراد خریدار باشد.

ساعی خاطرنشان کرد: کارخانه ماشین‌سازی تبریز مجموعه‌ای بسیار مهم، استراتژیک و مادر در کشور است که با ایجاد هر مشکلی در درون آن، صنایع کشور تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هرگونه بی‌خبری در نحوه واگذاری ماشین‌سازی پذیرفتنی نیست و هیچ‌کس حق انجام کارهای خودسرانه ندارد و باید صلاحیت افراد مایل به خرید،  تائید شود تا ضربه‌ای به تولید کشور و نام ماشین‌سازی زده نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تذکر و نطق در خصوص واگذاری ماشین‌سازی آماده است و اگر اقدامی در این خصوص صورت نگیرد، به شخصه پیگیر موضوع خواهم شد تا نام کارخانه کهن ایران ماندگار بماند.