سید عمار الحکیم: عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند
سید عمار الحکیم: عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «سیدعمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر حمایت و هم‌بستگی کامل با حقوق قانونی ملت فلسطین تأکید کرد. به نوشته دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، وی […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «سیدعمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در تماس تلفنی با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر حمایت و هم‌بستگی کامل با حقوق قانونی ملت فلسطین تأکید کرد.

به نوشته دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، وی در این تماس‌ها بار دیگر خاطرنشان کرد که مسئله فلسطین چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود، بلکه با گذشت زمان، در وجدان امت اسلامی و جهان عرب استوارتر می‌شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و مواضع ملت و دولت و مجلس عراق، مرجعیت عالی دینی و فعالان اجتماعی و سیاسی در حمایت از مسئله فلسطین را شایسته تقدیر دانست.

الحکیم همچنین ارتقای روش‌های مقاومت در فلسطین و امکان ایجاد موازنه وحشت درقبال رژیم اشغالگر را تحسین‌برانگیز دانست.

وی مواضع کشورهای عربی و اسلامی در سطح سیاسی و مردمی در حمایت از مسئله فلسطین را مسرت‌بخش دانست و گفت که عراق به‌صورت مادی و معنوی از مقاومت فلسطین و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بمباران وحشیانه اشغالگران صهیونیست حمایت می‌کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بمباران شهرهای بی‌دفاع و ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های شهری غزه و دفاتر رسانه‌ها را محکوم کرد.

الحکیم همچنین ایستادن واقعی در کنار ملت فلسطین و فجایعی که در حق آنها روا داشته می‌شود، اجرای معاهدات، میثاق‌ها و قطعنامه‌های بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین، عمل به معاهدات حقوق بشری و به رسمیت شناختن حق ملت‌ها در دفاع از خود را خواستار شد.

انتهای پیام/