سقوط بیش از ۱۹ دلار طلا در بازارهای جهانی
سقوط بیش از ۱۹ دلار طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تقویت ارزش دلار و بازار اوراق قرضه ۱۹٫۴۱ دلار سقوط کرد و هر اونس به ۱۲۰۷٫۳۹ دلار رسید اما جو حاکم بر بازار همچنان افزایشی است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارسچ به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و از بالاترین رقم در […]

قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تقویت ارزش دلار و بازار اوراق قرضه ۱۹٫۴۱ دلار سقوط کرد و هر اونس به ۱۲۰۷٫۳۹ دلار رسید اما جو حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارسچ به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و از بالاترین رقم در یک سال گذشته پایین آمد.

عامل سقوط ارزش طلا در معاملات امروز تقویت ارزش دلار و بازار اوراق قرضه عنوان شده است اما با توجه به احتیاط بازارهای مالی، سرمایه‌گذاران پول‌ها را به سمت صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری طلا سوق می‌دهند، قیمت طلا همچنان بالای ۱۲۰۰ دلار باقی مانده است.

قیمت طلا در اوایل ماه گذشته میلادی به علت بحران در بازارهای بورس و نگرانی در مورد اقتصاد جهان به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسید اما هفته گذشته به علت برداشت سود از سوی سرمایه‌گذاران و بهبود بازار اوراق قرضه اندکی کاهش یافت. طلا همچنان یکی از دارایی‌هایی است که بهترین عملکرد را در سال جاری با ۱۵ درصد افزایش ارزش داشته است.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران در ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا مشهود است، دارایی‌های گلدتراست بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان بیشترین ورود یک روزه از آگوست ۲۰۱۱ را به خود اختصاص داد.

امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۹٫۴۱ دلار کاهش یافت و ۱۲۰۷٫۳۹ دلار فروخته شد. طلا روز جمعه نیز ۰٫۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

با کاهش تورم مصرفی در آمریکا در ماه ژانویه ارزش دلار تقویت شد اما احساس سرمایه‌گذاران در مورد طلا همچنان به میزان زیاد افزایشی است.