سفیر فلسطین از انگلیس خواست خیانتش در تاسیس رژیم صهیونیستی را جبران کند
سفیر فلسطین از انگلیس خواست خیانتش در تاسیس رژیم صهیونیستی را جبران کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام زوملوت» سفیر فلسطین در انگلیس در یک مصاحبه از لندن خواست مسئولیت خود در قبال وضعیت نابسامان فلسطین را بپذیرد. وی گفت که معتقد است انگلیس در قبال اعلامیه «بالفور» در سال ۱۹۱۷ و پیامدهای ناشی از آن مسئولیت دارد.    او در پاسخ به این سوال که انگلیس […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسام زوملوت» سفیر فلسطین در انگلیس در یک مصاحبه از لندن خواست مسئولیت خود در قبال وضعیت نابسامان فلسطین را بپذیرد.

وی گفت که معتقد است انگلیس در قبال اعلامیه «بالفور» در سال ۱۹۱۷ و پیامدهای ناشی از آن مسئولیت دارد.   

او در پاسخ به این سوال که انگلیس باید چه کاری برای جبران خسارت انجام دهد، گفت: من یک تعهد روشن از سوی دولت انگلیس می‌خواهم، نه با کلمات، بلکه با اقدامات برای درست کردن نابسامانی‌ای که در اینجا ایجاد شده است.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس سپس به شمارش موارد مورد نظر خود پرداخت و گفت: اول، به رسمیت شناختن کشور فلسطین، منتظر چه هستند؟ از وقتش خیلی گذشته است، این حق ما و تعهد آن‌هاست. دوم، قانون خود را اجرا کنید؛ قانون بریتانیا که صراحتاً صادرات اسلحه و تسلیحات به کشوری که حقوق بشر را نقض می‌کند، غیرقانونی می‌داند. طبق قانون خودتان، تحت قوانین بین‌المللی. تحریم سریع تسلیحاتی.

این دیپلمات فلسطینی افزود: سوم، محصولات شهرک‌ها را وارد نکنید. این غیرقانونی است و شما به عنوان کشور انگلیس آن را غیرقانونی توصیف می‌کنید.

 

 

وی از انگلیس خواست از فلسطین در استفاده از سازمان‌های بین‌المللی مثل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) به منظور مسئول شناختن اسرائیل برای اقداماتش و ممانعت از جنایات جنگی بیشتر به دست آن حمایت کند. زوملوت همچنین از انگلیس خواست به فلسطینی‌ها برای ایجاد حرکت بین المللی به منظور مسئول شناختن اسرائیل در قبال اقداماتش در فلسطین بپیوندد.

او تاکید کرد: فقط حرف زدن درباره راه کار دو دولتی و این سخنان که «ما از تعداد کشته‌ها خیلی ناراحت هستیم»، دیگر این‌ها را باور نداریم.

 پیشتر روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد انگلیس از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین و طی سه دهه قیمومت بر فلسطین برای گذاشته شدن سنگ بنای این رژیم در سال ۱۹۴۸  نقش بسزایی ایفا کرده، اما شاید لایه‌های پنهان همکاری‌های کنونی دو طرف در سایه سکوت رسانه‌های اروپایی و محرمانه بودن این همکاری‌ها خیلی به چشم نیامده باشد.

این روزنامه نوشت، شاید بسیاری ندانند که روابط میان لندن و تل‌آویو همچنان هم در سطح آموزش نظامی، مسلح‌سازی، برگزاری رزمایش‌های مشترک و همچنین در سطح همکاری فشرده اطلاعاتی استوار است. (جزئیات بیشتر)

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس که داعیه دفاع از حقوق بشر دارند، در جریان درگیری‌های اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، نه تنها مانع این رژیم نشدند بلکه مانند گذشته به حمایت از جنایات و تجاوزات آن علیه فلسطینی‌ها پرداختند. (اینجا بخوانید)

 شامگاه جمعه به وقت تهران سرانجام آتش‌بس با میانجیگری مصر بعد از بیش از ده روز درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که تجاوزاتش به غزه دستکم ۲۴۸ شهید شامل ۶۶ کودک و ۳۹ زن و حدود ۲ هزار مجروح به جای گذاشت، برقرار شد.

انتهای پیام/م