سعید محمد: دولت آینده برنامه های بزرگی دارد/ رئیسی را اصلح می دانم
سعید محمد: دولت آینده برنامه های بزرگی دارد/ رئیسی را اصلح می دانم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید محمد فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا در جمع پرشور مردم ابهر گفت: امام بعد از ۱۴۰۰ سال عدم موفقیت در تشکیل دولت اسلامی و ایجاد حکمرانی اسلامی، در یک حرکت خدایی که قطعا ذیل عنایت اهل بیت بود موفق شد این علم را بر افرازد، مردم هم در […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید محمد فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا در جمع پرشور مردم ابهر گفت: امام بعد از ۱۴۰۰ سال عدم موفقیت در تشکیل دولت اسلامی و ایجاد حکمرانی اسلامی، در یک حرکت خدایی که قطعا ذیل عنایت اهل بیت بود موفق شد این علم را بر افرازد، مردم هم در این راه قیام کردند و کشته دادند. 

وی افزود: علت آنکه این میزان ارادت پیدا کردند به امام و آرمان های امام، همان ارزش های ناب اسلامی، همچون عدالت، اخلاق، نبود فساد بود که هر زمان بشنوید شیفته اسلام می شوید، امام با این شعارها طاغوت را واژگون کرد، طاغوتی که بی دینی و بی اخلاقی را بین جامعه ترویج می کرد، ولی مردم به یک باره به ضمیر خدایی خویش برگشتند و این انقلاب شکل گرفت.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: پس از انقلاب نیز از ترس اینکه این انقلاب الگوی دیگر کشورها بشود، انواع توطئه ها را علیه کشور ما کردند، و باز این مردم بودند که ایستادند و هشت سال دفاع مقدس را خلق کردند، مبنای تفکر حضرت امام اعتماد به مردم بود و می فرمودند هرکجا مشکلی پیش آمد مسئله را بدست مردم بسپارید تا حل شود.

سعید محمد گفت: خدا را شاکریم پس از امام، پرچم به دست خلف صالح ایشان افتاد و به درستی مسیر را هدایت کردند، اما چه کنیم که از ابتدای امامت رهبر معظم انقلاب، تفکرات دیگری در کشور حکمفرا شد و علیرغم همه نهیب های ایشان یک ریل گذاری غلط را در عرصه های اقتصادی و فرهنگی شاهد بودیم که بر گرفته از تفکر غلط غربی و لیبرالی بود.

وی ادامه داد: عده ای درس آموخته کشورهای غربی زمام امور را گرفتند و بجای اینکه توجه کنند به تفکر ناب اسلامی، تفکرات غربی را در کشور حاکم کردند که رفته رفته در همه موضوعات خود را نشان داده و آسیب زد.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا یادآور شد: امام جامعه ۲۰ سال پیش هشدار داد که شبیخون فرهنگی دارد اتفاق می افتد و برخی از همین ها پاسخ دادند ایشان توهم توطئه دارند، امروز بعد از ۲۰ سال می بینیم آن هشدار ها چگونه دارد اثرات خود را نشان می دهد و بنیان خانواده را هدف گرفته و دچار آسیب شده، آمار طلاق را می بینید، اگر ۱۰ سال قبل از هر ۸ ازدواج ۱ طلاق داشتیم اکنون از هر ۳ ازدواج ۱ طلاق داریم.

محمد تصریح کرد: بیست و چند دستگاه در حوزه فرهنگ مسئولیت دارند و بودجه می گیرند، اما مرکزیت آنها که شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست رئیس جمهور است طی ۸ سال گذشته فقط یکی دو جلسه با حضور وی داشته است و اگر جلساتی هم بوده به مسائل سطحی نگاه شده است.

وی افزود: امام زمانی فرمود من یک موی شما کوخ نشین ها را به کاخ نشین ها نمی دهم، اما شما امروز کارگزاران نظام را نگاه کنید، ببینید این ها در وجودشان چیزی به اسم اهمیت دادن به کوخ نشین ها وجود دارد، یا ندارد و آیا خودشان بیشتر شبیه به کاخ نشین ها نیستند، این فرهنگی که کارگزار بجای اینکه برود به سمت حداکثر تلاش برای مسئولیت های شغلی، سعی کند خودش و خانواده اش حداکثر استفاده را از موقعیت شغلی وی ببرند چه تناسبی با سخن حضرت امام دارد.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا گفت: امام دائما جنگ بین فقر و غنا را مطرح می کردند، اما شرایطی پیش آمده که فقیر هر روز فقیرتر می شود و غنی هر روز بر ثروتش افزوده می شود، مردم ما امروز خدمتگذاران را از خائنین تشخیص می دهند، افرادی که خلاف اندیشه های انقلاب عمل کنند در هر پست و مقام و لباسی که باشند، خائن اند.

محمد بیان کرد: برخی علاقه مند هستند دو قطبی سازی کنند بین چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب، مقام معظم رهبری اصلا این تقسیم بندی ها را قبول ندارند، می فرمایند ما مدیران انقلابی داریم و مدیران غیر انقلابی، افرادی که در چارچوب های نظام حرکت می کنند و کسانی که برای منافع خود، خانواده و نزدیکان شان حرکت می کنند، این طوری تشخیص راحت تر است، چون گاهی برخی افراد پشت سر یک سری جریانات مخفی می شوند ولی دنبال منافع خودشان هستند.

وی تصریح کرد: مدیران خادم داریم و خائن، مدیری که در بین مردم باشد حرف آنها را بشنود در جهت رفع دردشان حرکت کند خادم ملت است در هر گروه و دسته ای که جا داشته باشد، مدیری که خود را از مردم دور کند، فاصله بگیرد، در کاخ بنشیند، خودش و خانواده اش منتفع بیت المال باشند، خائن به کشور است و خیلی زیاد داریم از این مدیران.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا افزود: امروز مردم از همین رفتارها دردمند هستند، و هر روز داریم می بینیم و می شنویم، عده ای از مدیران به دنبال منفعت طلبی هستند، عده ای اشرافیت خانوادگی را بجای خدمت به مردم برگزیدند، عده ای به دنبال رانت ها هستند، در موضوعاتی که مربوط به تصمیم گیری برای بیت المال است به چه وقاحتی چوب حراج به بیت المال می زنند، بجای خصوصی سازی، اختصاصی سازی اتفاق افتاد و بیت المال را حراج کردند.

محمد بیان کرد: مدیرانی داریم که میلیاردی حقوق می گیرند، عده ای هم حقوق دو میلیون تومانی می گیرند، برخی هم فقط با یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی می کنند، آیا اینها را مسئولان و کارگزاران نظام می دانند، اگر می دانند چگونه شب سر بر بالش می گذارند.

وی یادآور شد: چرا امروز فرصت های کشور ما ناعادلانه تقسیم می شود، پدیده آقا زاده که در کشور ما رواج پیدا کرده، پدیده ژن خوب و وقاحتی که دارد، هم مال مردم را می برند هم به مردم بی ادبی می کنند.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا گفت: بی عدالت در آموزش سبب شده که فرد هر میزان پول داشت بهتر آموزش می بیند و اگر پول نداشت از ابتدا در یک فضای نامناسبی آموزش می بیند، طبق قانون اساسی آموزش و بهداشت جزو خدمات عمومی رایگان است. 

محمد تصریح کرد: در سه فصل قانون اساسی آمده که باید مسکن و سرپناه برای مردم تامین شود، اما می بینید که خیلی راحت از کنار این قانون گذشتند، هشت سال یک آجر روی آجر نگذاشتند و اکنون قیمت مسکن سر به فلک کشیده و جوان ها که می خواهند زندگی تشکیل بدهند هیچ امیدی ندارند که زیر چه سقفی می خواهند بروند.

وی افزود: همه این مشکلات برای دولت سیزدهم تجمیع شده و شاهد مشکلات در هم تنیده بین المللی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم که روی همدیگر اثر دارند، در بعد فرهنگی اجتماعی آسیب های جدی خورده ایم، در بعد بین الملل هم که بیش از ۸ سال است مردم نشسته اند ببینند آقایان می خواهند چه کنند.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا گغت: هشت سال است که اقتصاد و معیشت مردم گروگان برجام است، اقتصاد کشور را شرطی کرده اند، همه فقط بدنبال قیمت دلار هستند، بجای توجه به تولید، اگر قرار است به مقابله با توطئه های دشمن برویم باید به سمت قوی کردن خود از داخل برویم، درمان دردهای کشور ما در ۵+۱ نیست، در داخل کشور است.

محمد بیان کرد: خدا ثروتی به مملکت ما داده که به هیچ یک از این کشورها نداده است، در بعد نفت و گاز از برترین کشورهای جهان هستیم، در معادن جزو برترین کشورهای دنیا هستیم، در کشاورزی و دامداری ظرفیت های بالایی داریم، با این همه داشته ها می بینید تولید ما از یک کشور اروپایی که اندازه یک استان ما هم نیست کمتر است و درآمد ناخالص کمتری داریم.

وی تصریح کرد: امام جامعه سال هاست برای تقویت تولید شعار می دهد اما وضعیت تولید کنندگان هر روز بدتر می شوند، خود شما هم شاید در کشاورزی، دامداری، صنعت و موارد دیگری درگیر باشید، می بینید همه ضوایط بگونه ای است که نتوان تولید کرد، بجای اینکه اشتغال ایجاد کنیم، مرتبا اشتغال تعطیل می شود.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا افزود: وقتی منتظر باشیم آب خوردنمان را هم غرب حل کند، هیچوقت در مسیر حل مشکل حرکت نمی کنیم، حرکت در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی کشور کار مشکلی است، هم مسئولان باید کمربندهای خود را محکم ببندند، هم مردم باید در کنار مسئولان قرار بگیرند، تا یکبار برای همیشه ما این ریل را اصلاح کنیم و برگردد به سمت عدالت محوری و اقتصاد مردمی.

محمد ابراز نگرانی کرد: مردمی که انقلاب کردند، جنگ را اداره کردند، فرزندان شان را دادند امروز نگران هستند، که وصله ناکارآمدی به نظام چسبیده، در صورتی که ناکارآمدی از انقلاب نیست، کارگزاران ناکارآمد اند، انتخابات که می شود آقایان قول های فریبنده ای می دهند و رای می آوردند که از ابتدا می دانند عمل نخواهند کرد، مردم باید دقت کنند از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند، اعتماد کنند به تفکر انقلابی و جهادی.

وی یادآور شد: امام جامعه در بیانیه گام دم انقلاب مسیر ۴۰ ساله دوم نظام را ترسیم فرموده اند و گفتند برای ۴۰ ساله دوم باید با یک رویکرد تحولی و روحیه جهادی، انقلابی و جوانگرایی مسائل و مشکلات کشور را حل کرد، این جوانگرایی هم در افراد باید ظهور پیدا کند هم در ساختارها، سازمان ها و قوانین.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: در اوج تحریم باید به صادرات بها دهیم، ولی بانک مرکزی قوانینی می گذارد که صادر کننده را زمین بزند و صادراتش را تعطیل کند، تولید کننده تولید را تعطیل کند، قوانین مالیتی کشور فقط به سمت تولید کننده و حقوق بگیر است، افرادی که در بازارهای کاذب تحت هیچ رصد مالیاتی نیستند.

محمد بیان کرد: اگر هم طرح کنید که باید میزان ثروت شفاف شود تا مالیات متعادل شود، همه عقب نشینی می کنند، زیرا عده قلیلی هستند که از این عدم شفافیت نفع می برند، عده کثیری از جامعه هستند که اجرای این شفافیت به نفع آنهاست، ولی مافیایی که همچون اختاپوس بر کشور چنبره زده و خون مردم را می مکد به هیچ عنوان نمی گذارد این اتفاق بیفتد.

وی افزود: دولت انقلابی سیزدهم چنین برنامه ای دارند، جراحی بزرگ اقتصادی که نفع عموم مردم در آنست ولی خواص و سلاطین از اجرایش آسیب خواهند دید، اجرا خواهد شد، مجدد بر خواهیم گشت به آرمان ها و مجدد ارزش ها را احیا خواهیم کرد، نه در شعار بلکه در عمل عدالت را اجرا خواهیم کرد.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا گفت: رفع تبعیض و بازگشت سلامت در کار جزو برنامه های دولت انقلابی است، اگر مردم انتخاب درستی انجام بدهند، بر اساس بیانیه گام دوم دولت اسلامی را تشکیل خواهیم داد و به سمت تمدن اسلامی خواهیم رفت تا مقدمه ساز طلوع خورشید عظمای ولایت باشیم.

محمد بیان کرد: تک تک ظرفیت های کشور را به خدمت مردم خواهیم آورد، یارانه ها اکنون بسیار ناعادلانه توزیع شده اند، کسانی که بیشترین مصرف را دارند بیشترین بهره برداری را می کنند، کسانی که دهک های پایین هستند و کمتر مصرف می کنند کمترین بهره برداری را دارند، دهک بالای جامعه سیزده و نیم برابر دهک اول بنزین مصرف می کند، همین یک قلم اصلاح شود می بینید چقدر می توان از محل سوبسید آن به دهک های پایین کمک کرد و دهک بالا که مصرف بیشتر دارد باید هزینه آنرا از جیب پرداخت کند نه از بیت المال، همین یک قلم اگر اصلاح شود جهشی در زندگی مردم اتفاق می افتد.

وی تشریح کرد: توسعه بخش کشاورزی باید در دولت انقلابی بعدی پیگیری شود، امروز کشاورزان ما یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند، سود کار آنان را دلال و واسطه می خورد و فروشندگان سموم و بذر، برنامه هایی برای قشر کشاورز طراحی شده که یکی از آنها طرح مسکن روستایی است، در برنامه مسکنی که آقای رئیسی رونمایی کردند، بخش عمده ای مربوط به کمک برای تعمیر و احداث مسکن روستائیان است.

فرمانده سابق قرارسازندگی خاتم الانبیا گفت: فراهم سازی امکان صادرات، ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع بسته بندی، سردخانه ها و انبارها تا در موقع مورد نیاز امکان صادرات باشد، همچنین کارهای پژوهشی برای تولید بذر، کود و سموم ایرانی تا کشور در دوره ای کوتاه نسبت به این مسائل خودکفا شود و هزینه های کشاور را کاهش دهد، همچنین بیمه روستائیان و بیمه محصولات روستائیان از جمله مواردی است که در دولت آینده برنامه ریزی شده و پیگیری خواهد شد.

محمد یادآور شد: چه در دوره ای که قرار بود خودم در انتخابات باشم و چه اکنون که در خدمت حضرت آیت الله رئیسی هستیم، همه برنامه ها را در اختیار ایشان گذاشته ایم، برنامه های مرتب و منظمی هم خودشان داشتند که تلفیق کردیم، اگر مردم اعتماد کنند و به یک دولت انقلابی رای بدهند، شاهد خواهیم بود که در آینده نزدیک انشاالله تک تک این مشکلات را به فرصت هایی برای زندگی عزت مند مردم ایران اسلامی بتوانیم تبدیل کنیم.

وی در انتها بیان کرد: درخواستم از مردم اینست که اعتماد کنید به جریان انقلابی و خادمان واقعی خودتان و نیز مشارکت حداکثری مدنظر رهبر انقلاب رقم بخورد، چرا که دولت آینده می خواهد کارهای بزرگی بکند، باید یک پشتوانه قوی مردمی در عرصه داخلی و بین المللی داشته باشد، انشاالله که شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات و رای مناسب به فرد اصلح این دوره از انتخابات، حضرت آیت الله رئیسی باشیم.

انتهای پیام/