سراسر تبریز خیابان انقلاب است/ شهری به رنگ فجر
سراسر تبریز خیابان انقلاب است/ شهری به رنگ فجر

با فضاسازی های گسترده در تبریز به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب و چهل سالگی آن، این شهر را برای راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن آماده است. قلم پرس/ امسال انقلاب اسلامی ایران ۴۰ساله می‌شود، سالی که بسیاری آن را سال رسیدن به کمال و بلوغ انقلاب می‌دانند. افتخار به گذشته و امید به آینده، […]

با فضاسازی های گسترده در تبریز به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب و چهل سالگی آن، این شهر را برای راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن آماده است.

قلم پرس/ امسال انقلاب اسلامی ایران ۴۰ساله می‌شود، سالی که بسیاری آن را سال رسیدن به کمال و بلوغ انقلاب می‌دانند.

افتخار به گذشته و امید به آینده، اصلی‌ترین شعار چلهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و چیزی که مسئولان امسال در پی آن بوده‌اند، تبیین دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب است.

چیزی که چهلمین جشن پیروزی را با سال‌های گذشته متمایز می‌کند، پرداختن ویژه‌تر به محتواسازی دستاوردهای نظام است. یعنی چهل‌سالگی چیزی فراتر از آن است که با چند بنر و پوستر و تزئین سطح شهر آن را گرامی بداریم و چندروز بعد فراموش بکنیم.

امسال دستگاه‌های مختلف تلاش کردند تا علاوه بر اینکه سطح شهر را برای یک جشن بزرگ و یک راهپیمایی عظیم آماده می‌کنند، بطن شهر یعنی دل مردم را هم برای این رویداد تاریخی آماده کنند.

به همین خاطر شهرداری تبریز در نمایشگاهی در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل برپا ش، اقدامات و عملکرد ۴۰ساله خود را در حوزه های مختلف شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در معرض نمایش گذاشت.

علاوه بر این فضاسازی گسترده در سطح شهر تبریز بر عهده شهرداری تبریز بود. چیزی که از چند روز پیش از دهه فجر آغاز شد و اکنون برای برگزاری راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن آماده است.

البته از نکات قابل‌توجه دهه فجر امسال، تلاقی با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) است که ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در این‌باره می‌گوید: تلاش ما این بود که با حفظ حرمت ایام فاطمیه، برای فضاسازی ایام مبارک دهه فجر تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

او در گفتگو با شهریار توضیح می‌دهد: ‌در چندروز اخیر بازدیدهایی از معابر مختلف شهر داشته‌ام و معتقدم که اقدامات انجام‌شده در حوزه فضاسازی سطح شهر رضایت‌بخش است.

شهین‌باهر به‌خاطر فضاسازی‌های گسترده در سطح شهر ازهمکاران روابط عمومی شهرداری تبریز تقدیر می‌کند و می‌گوید: امیدوارم امسال راهپیمایی پرشور تری نسبت به سال های قبل داشته باشیم و کلیه همکاران ما و خانواده های محترمشان در این مراسم حضور داشته باشند.

امسال  ادارات روابط عمومی مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز سطح حوزه خود را با نصب پرچم و پارچه های مختلف تزئین کردند و باتوجه به مسائل محیط زیستی، حدالامکان تلاش شد که از بنرهای پلاستیکی استفاده نشود.

البته محدوده مرکزی شهر یعنی خیابان جمهوری، خیابان شریعتی، خیابان خاقانی، خیابان امام خمینی (ره) و مسیر راهپیمایی از میدان دانشسرا تا میدان نماز به طور ویژه تری از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز برای راهپیمایی پرشکوه ۲۲بهمن آماده شده است.

سعید حاجی‌زاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز درباره فضاسازی گسترده به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در سطح شهر تبریز می‌گوید: چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با فضاسازی‌های مناسب و شایسته در سطح شهر نمود عینی پیدا کرده است.

او در گفتگو با شهریار اضافه می‌کند: با توجه به همزمانی ۲رویداد ایام فاطمیه و دهه فجر، بی‌شک شان و منزلت ایام عزاداری و شهادت حضرت زهرا (س) در این فضاسازی‌ها و برنامه‌ها حفظ شده است.

حاجی‌زاده فضاسازی‌های امسال سطح شهر را مفهومی می‌داند و می‌گوید: تلاش ما برای برنامه‌ ریزی جهت یادآوری و نمود دوباره روزهای پرشور پیروزی انقلاب در یاد و خاطره شهروندان و فضاسازی‌هایی جهت تداعی دوباره آن روزهای فراموش‌نشدنی است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز مسیر ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن به بهترین شکل ممکن فضاسازی و تزئین شده است.

البته فضاسازی های امسال تنها در پارچه نوشته ها و پوسترهای معمولی خلاصه نشده است و برخی المان های منحصر به فرد هم به همین مناسبت در میدان های اصلی شهر از جمله میدان ساعت نصب شده است.

المان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جزو آن دسته المان هاست که در میدان مرکزی تبریز یعنی میدان ساعت نصب شده است.

حاجی زاده درباره این المان توضیح می دهد: المان دایره ای ۴۰ که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز طراحی، ساخته و نصب شده است، دو ونیم متر قطر دارد که بر روی پایه یک متری قرار گرفته و ارتفاع آن نیز از کف تا انتهای لوگوی المان، به شش و نیم متر می رسد.

او می گوید:  این المان به دست مهندسان مکانیک در ماشین cnc ۳ محوره به صورت ۳بعدی طراحی و سپس به صورت ۳ بعدی کامل، حکاکی و در نهایت به شکل یکپارچه مونتاژ شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهردرای تبریز همچنین ۲ پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران به قطر ۸ متر و ۲پرچم گرد دیگر نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به قطر ۳ متر در ۴ ضلع المان ۴۰ نصب شده و در مجموع به میدان ساعت به عنوان قلب تحولات تاریخی تبریز جلوه و شکوه خاصی بخشیده است.

حاجی زاده یادآور می شود: المان ۴۰ نیز از کم نظیرترین المان های شهری کشور بوده که به مناسبت دهه مبارک فجر نصب شده است.

همچنین در این باره، حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار تبریز هم می گوید: فضاسازی های امسال با رویکرد طرح گفتمان های انقلاب و ایجاد نشاط اجتماعی با تأکید بر هویت اسلامی ایرانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مناطق دهگانه تبریز صورت گرفته است.

البته در حوزه آماده سازی شهر برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی ۲۲بهمن، اقدامات شهرداری تبریز در فضاسازی معابر و مکان های عمومی خلاصه نمی شود.

همچنین تعبیه جایگاه و سیستم صوتی، پاکسازی و آماده‌سازی و رفع موانع مسیرهای راهپیمایی، ارائه خدمات و سرویس دهی رایگان شرکت اتوبوس رانی به راهپیمایان، اجرای برنامه های هنری در مسیر راهپیمایی نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران و به منظور هویت بخشی به سیمای بصری شهر با مضامین شعارهای انقلابی از اقدامات دیگر شهرداری تبریز به منظور آماده سازی سطح شهر برای راهپیمایی ۲بهمن به شمار می آید.

اکنون تبریز بیش تر از همیشه برای یک رویداد ملی و تاریخی آماده است؛ رویدادی که قرار است در یک نیم روز جواب سال ها ظلم و ستم حکومت های غربی را بدهد.

اکنون سراسر تبریز به خیابان انقلاب تبدیل شده و آماده است که میزبان شعارهای مردم انقلابی این شهر باشد.