ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ را در اولین فرصت تشکیل می‌دهیم
ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ را در اولین فرصت تشکیل می‌دهیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ را در اولین فرصت تشکیل می‌دهیم تا با برگزاری جلسات فصلی این ستاد، تبریز را برای سال ۲۰۱۸ به بهترین نحو آماده کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی فر در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با […]

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ را در اولین فرصت تشکیل می‌دهیم تا با برگزاری جلسات فصلی این ستاد، تبریز را برای سال ۲۰۱۸ به بهترین نحو آماده کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی فر در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش روند خروج از کشور گردشگران در کل کشور اظهار داشت: شعار ما در نوروز امسال این است که جهانگردی را با ایرانگردی آغاز کنیم.

وی افزود: در دو سال گذشته تعامل بین مردم و مسئولان بسیار گسترده تر از سال های گذشته بود و مردم به توصیه‌های مسئولان توجه جدی تری نشان می‌دهند، به طوری که با وجود افزایش حجم سفرها و شرایط نامطلوب جوی، در بسیار ی از استان‌ها با کاهش تلفات روبه‌رو بوده‌ایم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در بحث ساماندهی زمانی و مکانی گردشگران موفق شده‌ایم توجه مردم را از چند مقصد سنتی گردشگری متوجه مقاصد جدید کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تبیین کرد: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ یک شانس و فرصت استثنائی برای کل کشور است که نباید هدف نهایی آذربایجان شرقی باشد؛ بلکه باید بهانه‌ای برای جلب توجه اذهان مردم دنیا به جاذبه‌های گردشگری تبریز باشد.

این مسئول یادآور شد: باید در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بخش گردشگری در فرایند توسعه جایگاه پررنگ‌تری داشته باشد و در دهه‌های آینده شاهد رشد بیش از پیش صنعت گردشگری استان آذربایجان شرقی باشیم.

وی اعلام کرد: از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۲ یعنی طی ۹۲ سال ۱۲۵ هتل چهار یا پنج ستاره در کشور ساخته شده و این در حالی است که امروز ۵۶۰ هتل در کشور در حال ساخت است و امیدواریم در طول خدمت دولت تدبیر و امید بیش از دو برابر، ۹۲ سال گذشته به بضاعت هتل‌های کشور اضافه کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه فعلا بخش گردشگری فعال‌ترین بخش اقتصادی کشور به شمار می رود و در ماه های آینده نیز بخش خصوصی خارجی فعال‌تر خواهد شد، متذکر شد: برای سرعت بخشیدن به پیشرفت هتل‌های در حال ساخت تسهیلات مناسبی با نرخ ۱۴ درصد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.

وی همچنین بر تشکیل ستاد ملی به منظور هماهنگی و حمایت از اجرای برنامه های تبریز ۲۰۱۸ تاکید کردند .

در این نشست کتاب فرصتهای سرمایه گذاری آذربایجان شرقی توسط معاون رئیس جمهوری رونمایی شد.

شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی (۱دی ۱۳۹۴) در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.