سامان‌دهی و فضاسازی خانه تاریخی ستارخان
سامان‌دهی و فضاسازی خانه تاریخی ستارخان

شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به بازگشایی خانه تاریخی ستارخان، از سامان‌دهی و فضاسازی این اثر تاریخی خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، اکبر امجدی با بیان این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی ستارخان که پس از چهار سال وقفه، با دستور استاندار و توسط میراث فرهنگی استان، بازگشایی شده، […]

شهردار منطقه ۴ تبریز با اشاره به بازگشایی خانه تاریخی ستارخان، از سامان‌دهی و فضاسازی این اثر تاریخی خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، اکبر امجدی با بیان این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی ستارخان که پس از چهار سال وقفه، با دستور استاندار و توسط میراث فرهنگی استان، بازگشایی شده، پس از سامان‌دهی توسط منطقه ۴، در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: نوسازی رنگ آمیزی، ایجاد فضای سبز و گل‌کاری انبوه، فضاسازی سنتی در حیاط، رسیدگی به انشعابات، سرویس فنی و رفع سایر نواقص ساختاری، از جمله اقداماتی است که توسط شهرداری منطقه ۴ در این خانه تکمیل شد.

امجدی ادامه داد: خانه ستارخان توسط شهرداری منطقه ۴ ساماندهی شده و با ایجاد موزه مرتبط توسط میراث فرهنگی استان، به عنوان یکی از آثار فاخر گردشگری، در خدمت شهروندان و عموم گردشگران خواهد بود.

خانه ستارخان در محله دوه چی، کوی امیرخیز و کوچه ستارخان غربی واقع شده و مهر ماه سال ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۷۴۳ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قدمت این خانه که به دوره قاجاریه می‌رسد، محل سازماندهی و ستاد فرماندهی مبارزان مشروطه ‌خواه و جنگ ‌های ضداستعماری علیه روس در ۱۱۰ سال قبل بود و در آن دوره توسط قوای اشغالگر روس به توپ بسته شد.