سازمان «گزارشگران بدون مرز» از رژیم صهیونیستی در لاهه شکایت کرد
سازمان «گزارشگران بدون مرز» از رژیم صهیونیستی در لاهه شکایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن‌که رژیم صهیونیستی  مقر رسانه‌‌ها در غزه را هدف قرار داد، سازمان گزارشگران بدون مرز از این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری  (دادگاه لاهه)، شکایت کرد. سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید که اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن مقرهای رسانه‌ها به منزله […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن‌که رژیم صهیونیستی  مقر رسانه‌‌ها در غزه را هدف قرار داد، سازمان گزارشگران بدون مرز از این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری  (دادگاه لاهه)، شکایت کرد.

سخنگوی سازمان گزارشگران بدون مرز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید که اقدام اسرائیل در هدف قرار دادن مقرهای رسانه‌ها به منزله جنایات جنگی است.

به نوشته «فرانس ۲۴»، در شکوائیه تنظیم شده این سازمان در لاهه، که تاریخ آن به ۱۶ می، (دیروز- یک‌شنبه) باز می‌گردد، آمده است: «در حملات اسرائیل، مقر‌های ۲۳ رسانه داخلی و بین المللی در غزه تخریب شد. هدف قرار دادن عمدی رسانه‌ها و نابودی کامل و عامدانه تجهیزات آنها، مطابق ماده هشت اساسنامه رم، جنایت جنگی به شمار می‌رود».

در متن این شکایت تاکید شده که ارتش صهیونیست، تنها موجب وارد آوردن آسیب بزرگ مادی به تحریریه‌های روزنامه نگاران، تجهیزات و امکانات آنها نشد که حتی از پوشش رسانه‌های درگیری که به صورت مستقیم و  خطرناک بر غیرنظامیان تاثیر می‌گذارد، نیز جلوگیری به عمل آورد.

شنبه گذشته (۱۵ می)، ارتش رژیم صهیونیستی برج الجلاء را که دفاتر شماری از شبکه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی و داخلی در نوار غزه نظیر خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا و کانال تلویزیونی الجزیره بود، بمباران کرد. در این برج ۱۳ طبقه همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی، دفاتر خدمات اینترنتی و منازل مسکونی وجود داشت که بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با خاک یکسان شد.گفته می‌شود که اسرائیل پیش از هدف قرار دادن این برج، به ساکنان آن اطلاع داده بود که آن را تخلیه کنند.

گزارشگران بدون مرز همچنین یادآور شد که پیشتر در بهار سال ۲۰۱۸ نیز، از اسرائیل برای هدف قرار دادن عامدانه ده‌ها روزنامه‌نگار فلسطینی که در حال پوشش راهپیمایی‌های بازگشت بودند شکایت کرده است. لذا از دادستان کل دادگاه لاهه می‌خواهد که حوادث اخیر را به تحقیقات آغاز شده  از ماه مارس گذشته درباره جنایات اسرائیل در اراضی فلسطین، اضافه کند. تحقیقاتی که با مخالفت اسرائیل و استقبال فلسطینی‌ها همراه شد.

انتهای پیام/ص