سازمان برنامه و بودجه باید بر همه امور استان اشراف کامل داشته باشد
سازمان برنامه و بودجه باید بر همه امور استان اشراف کامل داشته باشد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید بر همه امور استان اشراف کامل داشته باشد، گفت: این سازمان باید به جایگاهی برسد که در توسعه پایدار، علمی و متوازن استان نقش اصلی را ایفا کند و به رسالت خود که ایجاد انضباط مالی، جامع‌نگری و کار کارشناسی است بیش از […]

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه باید بر همه امور استان اشراف کامل داشته باشد، گفت: این سازمان باید به جایگاهی برسد که در توسعه پایدار، علمی و متوازن استان نقش اصلی را ایفا کند و به رسالت خود که ایجاد انضباط مالی، جامع‌نگری و کار کارشناسی است بیش از پیش نزدیک شود.

اسماعیل جبارزاده در نشستی با مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) و آغاز سال جدید، گفت: در روزهای پایانی سال وظیفه خود دانستم تا از زحمات یک‌ساله کارشناسان سازمان برنامه و بودجه در امر برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی استان قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کشور در سال‌های گذشته ناشی از عدم وجود سازمان برنامه و بودجه بود، گفت: خرسندیم که در دولت یازدهم این سازمان مجددا احیا شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه‌کرد بودجه و بیت‌المال در نظام اسلامی مسئولیت سنگینی است، گفت: بودجه باید به محل خود هدایت شده و اثربخشی مورد انتظار را داشته باشد که این مهم، دقت و ظرافت خاصی می‌طلبد.

وی، گزارش عملکرد سازمان برنامه و بودجه استان را امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: این سازمان، امن‌ترین و مطمئن‌ترین محل نگه‌داری اطلاعات همه بخش‌های استان است و باید بر همه امور استان اشراف کامل داشته باشد.

جبارزاده از همکاری همه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان بویژه اعضای دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: در سایه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، عملکرد استان در اقتصاد مقاومتی فراتر از اهداف تعیین شده بود.

وی همچنین اجرای سند تدبیر توسعه استان را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: هرچند بسیاری از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب این سند اجرا شده اما باید مراقب باشیم که ماموریت‌های دیگر موجب غفلت از این سند مهم و راهبردی نشود.

جبارزاده افزود: انتظار داریم که سازمان برنامه و بودجه همچنان که در تدوین سند تدبیر توسعه نقش اصلی را داشت در تحقق آن نیز نقش اصلی را ایفا کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ایجاد انضباط مالی، شاخص‌مند شدن بودجه و آمایش سرزمینی در حوزه برنامه‌ریزی تاکید و از اقدامات سازمان برنامه و بودجه استان در این زمینه‌ها قدردانی کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان و معاون بودجه این سازمان نیز گزارشی از عملکرد سازمان در حوزه تامین مالی، تعیین شاخص‌های بودجه‌ای، تخصیص اعتبارات استانی و سایر مسائل حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی ارائه کردند.