زلزله ۵٫۷ ریشتری در مسجدسلیمان + جزئیات در حال تکمیل
زلزله ۵٫۷ ریشتری در مسجدسلیمان + جزئیات در حال تکمیل
زمین لرزه‌ای با شدت 5.7 ریشتر با مرکزیت مسجدسلیمان باعث لرزش شدید استان خوزستان شد.

به گزارش قلم پرس،زمین لرزه‌ای به قدرت ۵٫۷ ریشتر،  مسجدسلیمان را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه دقیقه و در عمق  ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله ۱۹ کیلومتری، قلعه خواجه با فاصله ۲۹ کیلومتری و ایذه با فاصله ۳۷ کیلومتری از مرکز زلزله بودند.

  • ⭕️مردم مسجدسلیمان و شهرهای مجاور آن‌تا ۷۲ ساعت به‌طور ویژه به نکات ایمنی دقت کنند

    ▪️مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: قوانین علمی می‌گوید تا ۷۲ ساعت پس از زلزله اصلی باید نکات ایمنی توسط شهروندان رعایت شود و آمادگی لازم را داشته باشند.

  • 💥ثبت ۱۳ زلزله تا ساعت ۱۶ در خوزستان

    🔺 از پیش از ظهر تا ساعت ۱۶ امروز ۱۳ زمین‌ زمین‌ لرزه در خوزستان رخ داده که بزرگترین آنها ۵.۷ درجه در مقیاس ریشتر بوده است.

    💥 ۸۰ مدرسه در اندیکا بر اثر زمین لرزه آسیب جدی دیدند

    🔰 محمدرضا خداوردی رئیس آموزش و پرورش اندیکا درجلسه مدیریت بحران که درمحل فرمانداری شهرستان اندیکا برگزار گردید خاطرنشان کرد: ۶۶ مدرسه سنگی که فرسوده و قدیمی بودند، کاملا آسیب دیده و دچار ترک های عمیق گردیده اند و برای سال تحصیلی جدید خطر آفرین و غیرقابل استفاده می باشند و تعداد ۱۴ مدرسه آجری نیز آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

  • تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۶۴ تن رسید

    اخبار غیر رسمی:در پی وقوع زلزله پیش از ظهر امروز در شهرستان مسجدسلیمان تاکنون۶۴ تن مصدوم شدند. از این تعداد، ۶۰ تن در مسجدسلیمان، ۳ تن در ایذه و یک نفر در باغملک مصدوم شده‌اند

  • 💢شرایط پایدار در سد مسجد سلیمان پس از وقوع زلزله

    ✅فرهاد علیدوستی، مدیرعامل سد و نیروگاه مسجد سلیمان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، با اشاره به وقوع زلزله ۵٫۷ ریشتری ظهر امروز در استان خوزستان – حوالی مسجد سلیمان، گفت: در حال حاضر سازه سد دچار هیچگونه مشکلی نشده و به صورت پایدار در حال فعالیت است.

  • 🔹تخریب و تخلیه بیمارستان مسجدسلیمان
  • 💥درپی تخریب بیمارستان نفت مسجدسلیمان بر اثر زلزله‌ی پیش از ظهر امروز، تا کنون ۴۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مسجدسلیمان اعزام شده‌ است.

    🔺 مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از تخریب بیمارستان نفت مسجدسلیمان در پی زلزله امروز خبر داد.

  • یک کشته و ۴ مصدوم▪️زمین‌لرزه‌های مسجدسلیمان تاکنون دستکم ۱ کشته و ۴ مصدوم برجای گذاشته است و موجب‌ تخریب ساختمان‌ها شده است.

    ▪️برق مناطق مختلف مسجدسلیمان‌ بر اثر تخریب‌ تاسیسات توزیع‌ نیرو آسیب دیده و در برخی مناطق آنتن‌دهی تلفن همراه مختل شده است/ باشگاه خبرنگاران

  • اعزام بالگرد برای ارزیابی زمین لرزه مسجدسلیمانهلال‌احمر خوزستان: ۵ تیم ارزیاب امداد و نجات به مناطق زلزله زده اعزام شدند. دو منطقه کلگه و بیدیان در مسجدسلیمان متأثر از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری شده اند.  تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر خوزستان با یک فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی به مسجدسلیمان اعزام شد.
  • بنا بر اعلام کانال های محلی تا کنون یک مرد میان‌سال بر اثر زمین‌ لرزه جان خود را از دست‌ داده است.علت فوت این‌شخص ترس هنگام وقوع زلزله اعلام شده است.
  • دو زمین لرزه دیگر به بزرگی ۳٫۷ و ۴٫۷ ریشتر مجددا دقایقی قبل حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند/ تا کنون ۵ زمین لرزه در حوالی مسجد سلیمان در استان خوزستان گزارش شده است
  • اعزام ۵ تیم عملیاتی برای ارزیابی زلزله در خوزستان

سلیمی؛ رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، گفت: این زلزله ۵٫۷ ریشتری در عمق ۱۷ کیلومتری زمین، مناطق روستایی مسجد سلیمان در خوزستان را به لرزه در آورده است.

وی افزود: هم اکنون ۵ تیم عملیاتی امداد و نجات شامل ۱۵ تن از استان برای ارزیابی به محل وقوع زمین لرزه اعزام شده اند و تیم های امدادی دیگر با توجه به روستاهای بسیار واقع در منطقه برای ارزیابی میزان خسارات اعزام خواهد شد. ۵۶ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ۵ هزار و ۵۸۰ تن تا شعاع ۱۵ کیلومتری زمین لرزه وجود دارد.

سلیمی ادامه داد: از آنجا که تعداد روستاها زیاد است در ارتباط دائم با تیم ها در حال ارزیابی هستیم. خوشبختانه تا کنون در بررسی ایذه و مسجد سلیمان خسارتی اعلام نشده اما چون وسعت زمین لرزه تا جایی بوده که استان های همجوار را هم لرزانده لذا در حال رصد استان ها و مناطق هستیم.

 

*کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت و گو با شبکه خبر، با اشاره به زمین لرزه ۵٫۷ ریشتری خوزستان گفت: تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و تا کنون آماری از میزان تلفات و خسارات گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در این لحظه خونسردی شان را حفظ کنند به مردم توصیه کرد اگر در اثر زلزله آسیب و خساراتی در شهرها و روستا ها وارد شده گزارش آن را به ستاد بحران و فرمانداری ها علام کنند.

*بنا بر اعلام اورژانس کشور، ۵ تیم ارزیاب از سازمان اورژانس کشور به محل اعزام شدند.

*زمین لرزه‌ای به قدرت ۵٫۷ ریشتر،  مسجدسلیمان را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه دقیقه و در عمق  ۱۷ کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان‌ها به کانون زمین‌لرزه مسجدسلیمان با فاصله ۱۹ کیلومتری، قلعه خواجه با فاصله ۲۹ کیلومتری و ایذه با فاصله ۳۷ کیلومتری از مرکز زلزله بودند.

تا این لحظه گزارشی در خصوص خسارت های جانی این زمین لرزه مخابره نشده است.