رویکرد‌ مهم « هفته ملی کودک » توجه به آسیب‌های اجتماعی کودکان است
رویکرد‌ مهم « هفته ملی کودک » توجه به آسیب‌های اجتماعی کودکان است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این هفته در سال‌جاری عنوان کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی،  هادی یوسف‌زاده با […]

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان را یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این هفته در سال‌جاری عنوان کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی،  هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه همزمان با سراسر کشور در شهرهای استان آذربایجان‌شرقی با شعار « هرکودک نشانی خداست … » برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی افزود توجه به تقارن « هفته ملی کودک » با ماه محرم یکی از اهداف انتخاب این شعار است.

دبیر استانی « هفته ملی کودک»، از برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه فرهنگی هنری در ۳۱ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در سراسر استان خبرداد.

یوسف‌زاده در عین حال افزود: علاوه‌بر این برنامه‌ها که با حضور گسترده کودکان برگزار خواهد  شد، برپایی نشست‌های تخصصی در موضوع محیط زیست، سلامت و ایمنی و فضای مجازی به برگزاری انجمن‌های ادبی و دیدار با کودکان در خانه‌های کودک از جمله برنامه‌های این مناسبت در استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در « هفته ملی کودک » شاهد افتتاح کتابخانه پستی اهر و کتابخانه سیار شماره ۲ تبریز نیز خواهیم‌ بود.

وی افزود: در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان یکی از رویکرد‌های اصلی است و تلاش شده است با معرفی جذابیت و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نقش این فعالیت‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی به این هدف مهم دست یابیم.
یوسف‌زاده همچنین به ویژه‌برنامه‌‌ی ۱۶ مهر « روز جهانی کودک » اشاره کرد و افزود: در این روز برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع با حضور کودکان و به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
وی جلب توجه بزرگسالان به اهمیت دوران کودکی را یکی از اهداف مهم « هفته ملی کودک » عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا خانواده‌ها به همراه فرزندان خود حضوری گسترده در برنامه‌های آن داشته باشند.