روسیه پیش‌نویس قطعنامه علیه یمن را وتو کرد/
روسیه پیش‌نویس قطعنامه علیه یمن را وتو کرد/

روسیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرد؛ پیش‌نویسی که در آن نسبت به اقدامات کشورمان در قبال یمن «ابراز نگرانی» شده بود. به گزارش قلم پرس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، روسیه پیش‌نویس یک قطعنامه‌ شورای امنیت را که در آن نسبت […]

روسیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو کرد؛ پیش‌نویسی که در آن نسبت به اقدامات کشورمان در قبال یمن «ابراز نگرانی» شده بود.

به گزارش قلم پرس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، روسیه پیش‌نویس یک قطعنامه‌ شورای امنیت را که در آن نسبت به تعرض ایران به تحریم‌های سازمان ملل متحد در قبال یمن ابراز نگرانی شده بود، وتو کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، قطعنامه‌ای که انگلیس پیش‌نویس آن را ارائه داده بود، در شورای امنیت به رأی گذاشته شد. در این رأی‌گیری ۱۱ کشور به پیش‌نویس مذکور رأی موافق، دو کشور رأی مخالف و دو کشور رأی ممتنع دادند که در نهایت این پیش‌نویس از سوی روسیه وتو شد.

جاناتان آلن، معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد خواستار تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورش شده بود. با این حال واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مسکو نمی‌تواند نتیجه‌گیری‌های مورد اشاره در پیش‌نویس انگلیسی‌ها را بپذیرد.

وی در ادامه با بیان این که وضعیت کنونی در یمن بسیار پیچیده است، تأکید کرد: پیش‌نویس پیشنهادی انگلیس خطرناک خواهد بود و به تشدید تنش‌های منطقه‌ای منجر خواهد شد. از همین رو، روسیه نمی‌تواند از این قطعنامه حمایت کند.

رویترز گزارش داد، به دنبال ناکامی پیش‌نویس پیشنهادی انگلیس پس از وتوی روسیه، مسکو پیش‌نویسی را که خود ارائه داده بود، به رأی گذاشت و به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، تحریم‌ها علیه یمن تا فوریه ۲۰۱۹ تمدید شد. در این قطعنامه نامی از ایران آورده نشده است.

منبع// ایسنا