روحانی: نبات امام رضا (ع)را  برای شفا می خواستیم نه برای رای
روحانی: نبات امام رضا (ع)را  برای شفا می خواستیم نه برای رای

حسن روحانی در مشهد از نیروهای نظامی تقاضا کرد تا به وصیت نامه امام عمل کند. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، این کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هواداران تدبیر و امید در ورزشگاه تختی مشهد با تاکید بر اینکه امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران […]

حسن روحانی در مشهد از نیروهای نظامی تقاضا کرد تا به وصیت نامه امام عمل کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، این کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هواداران تدبیر و امید در ورزشگاه تختی مشهد با تاکید بر اینکه امروز روز سرنوشت ملت بزرگ ایران است اظهار کرد: روز جمعه می خواهیم میان فرصت و صداقت یکی را انتخاب کنیم. ما می خواهیم کسی را انتخاب کنیم که بار اجرایی مسئولیت کشور را بر دوش بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی دفاع کشور نیز هست و یک تصمیم خطای او به معنای جنگ و یک تصمیم صحیح او به معنای صلح است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید کشور ، منطقه و دنیا را بشناسیم خطاب به برخی رقبای خود گفت: چرا از سیاست خارجه حرف نمی زنید و نمی گویید که می خواهید در دوره بعدی روابط ایران با دنیا چگونه باشد؟

روحانی خاطر نشان کرد: زمانی که در آمریکا این آقای جدید به روی کار آمد در اتاق فکرهاشان گفتند که یک لبه گازانبر درست شد و لبه دیگر این گازانبر در اردیبهشت و در ایران ایجاد خواهد شد. من در پاسخ به آن‌ها می گویم که اشتباه کردید؛ ما در ایران گازانبر نداریم و لبه گازانبر خارجی را هم کند خواهیم کرد.ما نخواهیم گذشت تحریم‌ها به کشور باز گردد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به ورود چهار فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی ایران در صبح امروز اظهار کرد: من با مردم صحبت های بسیاری درباره هواپیما کردم و بحث بر سر هواپیما نیست، بلکه بحث بر سر قولی است که ما به شما داده ایم. برخی گفتند که هواپیماها کاغذی است اما وقتی این هواپیماها به کشور رسید یکی از سران دلواپس که با من از قدیم رفیق بود ، در نامه ای به من گفت که شما که ایرباس آورده اید کافی بود ، دیگر چرا از بوئینگ هواپیما خریدید؟ در حالی است که امروز چهار فروند هواپیمای ATR به ایران رسید.

وی خطاب به مخالفان خرید هواپیما تاکید کرد: امیدوارم دلتان برای هواپیماهای جنوب خلیج فارس تنگ نشده باشد.

وی تصریح کرد: ما می خواهیم ایرانیان سوار هواپیماهای شرکت های هواپیمایی ایرانی شوند و حمل و نقل مدرن در اختیار ملت قرار گیرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با مخاطب قرار دادن رقبای انتخاباتی خود گفت:‌ شما که می خواهید کشور را اداره کنید، اول بگویید مشهد را چگونه اداره کرده‌اید؟ مشهد که در دست شما بود و امروز نیز در دست شماست؛ شما که با مردم و جوانان مشهد مشکل داشتید، چرا با فردوسی نیز مشکل پیدا کرده و اشعار او را پاک کرده‌اید؟

روحانی ادامه داد:  به مردم مشهد گفتید اگر هنر می خواهید از مشهد بیرون بروید. حال می خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از کشور بروید بیرون؟

وی تصریح کرد: آن‌ها فکر می‌کنند اختیار استان خراسان در اختیار آن‌ها است اما نمی دانند که اختیار کل کشوردر دست مردم است و همه مسئولین باید نوکر ملت ایران باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در هر شهر یک رهبر نمی خواهیم ، گفت: ما یک دولت، یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و در هر شهر رهبر نمی خواهیم.

روحانی با انتقاد از برخی سیاست ها در مشهد افزود:‌ شما که  منابع مالی و نهادهای مشهد را در اختیار خود در آورده اید، برای حاشیه مشهد چه کرده اید؟

به گزارش ایسنا، در ادامه صحبت های روحانی جمعیت حاضر در ورزشگاه تختی مشهد اقدام به سردادن شعارهایی علیه امام جمعه این شهر کردند  که در واکنش به این شعارها روحانی تاکید کرد: من از همه شما خواهش می‌کنم که راجع به فرد خاص یا امام جمعه محترم حرفی نزنید؛ شما می دانید که ما با مخالفان نیز می خواهیم زندگی کنیم و می دانید که اقلیت نیز در جای خود باید محترم شمرده شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین خاطر نشان کرد: یک خواهش داریم و می گوییم که اقلیت جای اکثریت ننشینند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند روحانی با سپاه و بسیج عزیز مشکلی دارد، تصریح کرد: من سپاهی ها و بسیجی ها را بیشتر از فرماندهانشان دوست دارم. من از سال ۵۹ در کنار سپاه و بسیج بوده ام اما فقط یک خواهش دارم از این دو نهاد. ما سپاه و بسیج را می خواهیم و آن‌ها مسئول امنیت کشور هستند و دستشان را نیز می بوسیم ،اما هر کسی باید سرجای خود و مسئول کار خود باشد.از  سپاه و بسیج تقاضا می‌کنم که وصیت نامه امام (ره) را اجرا کنند .

روحانی اظهار کرد: امام (ره) فرمودند که قوای مسلح اعم از نظامی، انتظامی، پاسدار ، بسیجی و … مطلقا درهیچ حزب و گروهی وارد نشوند و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.

روحانی با بیان اینکه ما مخلص آن‌ها ( سپاه و بسیج ) هستیم، ادامه داد: ما فقط خواستار اجرای وصیت امام (ره) از سوی سپاه و بسیج هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه ما نمی گوییم که قوه قضاییه نباشد ، خاطر نشان کرد: قوه قضاییه یکی از قوای مهم کشور است و ما می گوییم که این قوه باید بر اساس قانون اساسی عمل کند.

وی  با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید زیرنظر سه قوه قرار داشته باشد گفت:‌ ما نمی گوییم که صدا و سیما نباشد چرا که امروز صدا و سیما هست و به لطف خدا هر روز تعداد کانال های آن نیز بیشتر می شود. ما فقط یک تقاضا داریم و می گوییم که صدا و سیما بر اساس قانون اساسی عمل کند.بر اساس قانون این رسانه باید زیر نظر سه قوه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا روحانی در بخش های دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه ما با کسی دعوا و نزاع نداریم، اظهار کرد: مرتبا به من گزارش می‌شود که در استان های مختلف برخی عکس‌های من را پاره کردند . در این راستا من دو خواهش دارم ؛ یکی اینکه نرخ دستمزد این چاقوکش‌ها را بالا نبرند؛ چرا که آن‌ها پس از دستگیری اعتراف کرده اند که برای کار خود به ازای هر ساعت یک میلیون تومان دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: من همچنین از همه مردم می خواهم که اگر کسی تصویر من را پاره و به من فحاشی کرد، عکس العملی از خود نشان ندهند. من به خاطر ملت ایران تاکنون صبر کرده ام و صبر خواهم کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه مردم و جوانان ایران خواهان پیشرفت کشور ، پیشرفت با آرامش  هستند، خطاب به عده ای از منتقدان خود اظهار کرد: ما حرفی نداریم و از نظرمان اشکالی ندارد که شما دستگاه فرهنگی ، خبرگزاری و تجارت و شرکت داشته باشید اما ما فقط می گوییم که جا رابرای مردم تنگ نکنید و از بودجه دولت علیه دولت استفاده نکنید؛ شما چهار سال دولت را در رسانه‌ها ، روزنامه و خبرگزاری های خود تخریب کردید ؛ مگر دولت نماینده مردم نبود؟ پس چرا این کار را کردید؟

روحانی با بیان اینکه اشکالی ندارد که شما در مذاکرات هسته‌ای و در برابر قدرتهای دنیا به ما کمک نکردید و به ما تهمت زدید،ادامه داد: این مردانگی نبود که شب مذاکره با شماره های ناشناس با آقایان ظریف و عراقچی تماس بگیرید و آن‌ها را تحت فشار قرار دهید؛ چرا از پشت به ملت ایران خنجر زدید و نگذاشتید که ما مسئله تحریم را سریعتر حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم فهیم ایران روز جمعه تصمیم خود را خواهند گرفت خاطر نشان کرد: آیا شما به فکر حاشیه نشینان هستید؟ در حالیکه نخستین دولتی که برای حاشیه نشینان تصمیم گیری کرد دولت سید محمد خاتمی بود،، درروزهایی که فراوانی پول بود نه شغلی ایجاد کردید و نه پیشرفت کشور را محقق نمودید؛ آیا امروز هم ادعا دارید؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: زمانی مردم برای گرفتن جنازه یک مسلمان از بیمارستان ناچار بودند که برای گرفتن جنازه از ده ها نفر پول قرض کنند آیا این عزت ملت بود؟  آیا دولت در این چهار سال برای سلامت مردم کاری انجام نداد؟ چرا بی انصافی کردید؟

روحانی خطاب به برخی منتقدان و مخالفان خود ادامه داد: شما می گویید دولت،‌وزیر بهداشت و پزشکان زحمتی نکشیده اند؛ اشکالی ندارد اما چرا از پرستاران تشکر نمی کنید؟  ما بازار نفت را که دیروز در اختیار عربستان قرار داشت بازپس گرفتیم، اشکال ندارد که از وزیر نفت ، مسئولان وزارت خانه و مهندسین نفتی تشکر نکردید، اما ای کاش لااقل از کارگران نفتی تشکر می کردید.

وی در ادامه  با بیان اینکه ما می دانستیم امام رضا (ع) غریب الغربا است اما نمی دانستیم که ایشان را تا این حد غریب می‌کنند، اظهار کرد: ما همه چیز را برای آستان قدس امام رضا (ع) می خواهیم . نمی خواهیم که آستان ایشان وسیله رای برای انتخابات باشد؛ امام رضا (ع) در عرش الهی هستند، اما عده ای خواستند ایشان را پایین بیاورند و زیر خیمه حزب و جناح ببرند، ملت این اجازه را نخواهد داد که به علی ابن موسی الرضا توهین شود.

روحانی با بیان اینکه ما نبات  امام رضا (ع)را  برای شفا می خواستیم نه برای رای ادامه داد: امام رضا (ع) متعلق به اهل سنت و ارامنه نیز هستند و ایشان به آن حضرت همواره احترام می گذارند. امام رضا (ع) امام ملت ایران است.

به گزارش ایسنا وی در ادامه صحبت های خود با انتقاد از به آتش کشیده شدن کنسول گری عربستان در مشهد مقدس خطاب به خرابکاران گفت: چرا کنسولگری را آتش زدید و مانع زیارت شیعیان جنوب خلیج فارس شدید؟ چه کسی به شما اجازه داد که سد راه زائرین امام رضا (ع) شوید؟ آیا شما می خواهید با آتش زدن اینجا و آنجا کشور را اداره کنید؟

روحانی با بیان اینکه هر چه به من تهمت زده اید اشکالی ندارد و من گذشت می‌کنم خطاب به برخی رقبای خود خاطر نشان کرد: من شنبه صبح باز به سوی شما دست دراز خواهم کرد. ما شنبه صبح باز باید دنبال وحدت و اتحاد برویم وما حق اقلیت را ضایع نخواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه من از یک چیز نخواهم گذشت گفت: شما به معلمان و دانش آموزان کشور تهمت زدید. شما چه کاره هستید که برای دین مردم تصمیم می گیرد؟ شما می خواهید که تفتیش عقاید درست کنید؟ شما نان که نمی دهید ، مداوم از دین می پرسید؟

وی ادامه داد: چرا رفتید در روستاها و به حاشیه شهرها  دروغ گفتید. گفتید روحانی می خواهد درس قرآن را از مدارس حذف کند. روحانی همان کسی است که در ۱۶ سالگی برای انقلاب سخنرانی کرده و دستگیر شده. روحانی همان جوان ۱۵ ساله ای است که سال ۴۳ در صحن عتیق به نفع امام شعار داد. شما طرفدار انقلاب شدید؟ شما طرفدار دفاع مقدس شدید؟ مگر همین روحانی نبود که در والفجر ۸ با  فرماندهی او چندین . فروند هواپیمای عراقی  سرنگون شد؟

وی تاکید کرد : من از شما نمی گذرم به آموزش و پرورش کشور، به معلمان زحمت کش آن تهمت زدید.
روحانی با بیان اینکه  حالا امروز با مردم مشهد می‌خواهم درد و دل کنم؟،گفت: در صدا و سیما برای کاندیداها سوال تنظیم کرده بودند. اسامی شان را اعلام کنند؟  نپرسیدند. شما دیدید یک کلمه از مهار تورم نپرسیدند. یک کلمه از خودکفایی گندم نپرسیدند.  از   سیاست خارجی که هیچ نپرسیدند. از سیاست داخلی هم نپرسیدند. چرا از آزادی نپرسیدید؟ چرا نگفتید برای آزادی هنر در ایران تصمیم تان چیست؟ دولت دوازدهم نخواهد گذاشت در استان خراسان حصر فکری در این کشور و استان باشد.

وی افزود:ما خراسانی را می شناختیم و می شناسیم که زادگاه مقام معظم رهبری است. ما خراسانی را می شناسیم که زادگاه شهید مطهری است. ما خراسانی را می شناسیم که زادگاه دکتر علی شریعتی است. ما خراسان را با تفکرات کوته نظرانه نمی شناسیم و نخواهیم شناخت. خراسان دارای سبک ادبی است. دارای سبک هنری است. دارای هنر ویژه خود و اشعار خودش است. دارای بزرگان خودش است. شما می خواهید خراسان را برگردانید به شرایطی که خودتان می خواهید؟

وی با تاکید بر اینکه مردم در روز جمعه تصمیم می‌گیرند،خطاب به مردم ایران گفت: مردم همه را در پای صندوق دعوت کنید. بحث چهار سال نیست، بحث راه درست برای ایران و پیشرفت ایران یا نابودی ایران است. در این هنگام مردم یک صدا شعار روحانی باید باشه  را سر دادند.

وی ادامه داد:من از برادرم دکتر جهانگیری تشکر می کنم. به صحنه آمد، سخن حق را گفت، مسایل لازم را بیان کرد و به موقع هم برای وحدت و پیروزی به نفع روحانی کنار رفت. آیت الله هاشمی رفسنجانی اولین کسی بود که با من  راجع به دولت دوازدهم صحبت کرد به روحش درود می فرستم.من از خاندان امام خمینی تشکر می کنم. من از خاندان شهید بهشتی و شهید مطهری تشکر می کنم. من از سید محمد خاتمی تشکر می‌کنم. در این هنگام جمعیت هوادار روحانی شعار درود بر روحانی، سلام بر خاتمی سر دادند.

روحانی در ادامه گفت: من دو خواهش برای شما دارم، شما بودید حماسه بزرگ ۹۲ را آفریدید، اولا از همه جوانان و دانشجویان ایران می خواهم با همه ابزار و امکانات با موبایل هایشان همه جوان های سراسر کشور، همه مردم سراسر کشور، همه روستاییان را پای صندوق آرا دعوت کنند. به همه بگویند  اینکه این دولت می خواهد یارانه را قطع کند دروغ است. به همه بگویند  این که دولت می خواهد مسایل درسی دینی را حذف کند دروغ است. به همه مردم سراسر کشور بگویید سرنوشت ما در روز جمعه است. جمعیت در این هنگام شعار ۲۹ اردیبهشت با روحانی به سوی بهشت را سردادند .

روحانی در ادامه گفت: پس بنابراین هرکسی روز جمعه ۱+۱۱، همه دوستانتان، همه یاران نظام و کشور را پای صندوق بخوانید و بیاورید.

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد:  نکته آخر بگویم خیلی سربسته، خیلی سربسته  همه آن چیزهایی که شما می گویید و می خواهید فقط با حضور پررنگ شما پای صندوق انتخابات به وجود خواهد آمد … (شعار یا حسین میرحسین … ). در این هنگام جمعیت شعارهایی دربار حصر سر می داند .

روحانی در پایان گفت: نکته ای که امروز مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند توجه کنیم. نظم، آرامش، امروز، فردا بعضی ها می خواهند جو را ناآرام کنند. کاملا صبور باشید. جواب شما فقط رای پای صندوق است.

وی با تاکید بر حفظ  نظم و امنیت کامل، تاکید کرد : من اطمینان دارم جوان های ما هوشیار و بیدارند، همه ما نظم و امنیت کامل را در سراسر کشور مراعات کنیم و یک انتخابات بزرگ شکوهمند را ان‌شاءلله به وجود بیاوریم. سلام بر آزادی، سلام بر آزادی، سلام بر آزادی، سلام بر صداقت و راستگویی، سلام بر ایستادگی در برابر انحصارها، سلام بر اعتدال، سلام بر اصلاحات، سلام بر امید، دوباره ایران، دوباره ایران، دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اسلام، دوباره اسلام، شاد و موفق و سربلند باشید.