رهبران سیاسی عراق تاکید کردند: بدون آزادی ملت فلسطین ثباتی در منطقه نخواهد بود
رهبران سیاسی عراق تاکید کردند: بدون آزادی ملت فلسطین ثباتی در منطقه نخواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در نخستین کنفرانس حمایت از مقاومت فلسطین در بغداد تاکید کرد که موشک‌های مقاومت و پایداری ملت فلسطین تاریخی جدید را برای امت اسلامی می‌نویسند. به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، وی تاکید کرد: باید یک برنامه‌ای جدید تدارک دیده […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در نخستین کنفرانس حمایت از مقاومت فلسطین در بغداد تاکید کرد که موشک‌های مقاومت و پایداری ملت فلسطین تاریخی جدید را برای امت اسلامی می‌نویسند.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، وی تاکید کرد: باید یک برنامه‌ای جدید تدارک دیده شود که به ملت فلسطین حق تعیین سرنوشت بدهد و به پروژه‌های اشغالگران هم پایان بخشد.

العامری گفت که با وجود گمراه سازی‌های رسانه‌ای دوره جدیدی در جهان برای همبستگی با آرمان فلسطین آغاز شده است.

وی افزود: تاکید همه علما از مذاهب و ادیان مختلف بر حمایت از آرمان فلسطین نقطه قوتی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت: امروز دوران مقاومت و پیروزی‌هاست و دوران مصائب و شکست‌ها به پایان رسیده است.

او ضمن درخواست از دولت عراق برای حمایت از ملت فلسطین و آرمان فلسطین با تاسیس صندوق کمک‌های خیریه گفت: عراق  باید برای آزادسازی سرزمین فلسطین و یاری مردم آن ابتکار عمل را در دست گیرد.

العامری همچنین گفت: دروغ ارتش شکست ناپذیر برای همیشه در برابر مبارزان فلسطینی تمام شد، با وجود اینکه اسرائیل مورد حمایت نامحدود آمریکا قرار دارد.

الحلبوسی: دوران شکست ناپذیری ارتش اسرائیل به پایان رسید

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق هم طی نطقی در این کنفرانس تاکید کرد که همه طوائف و گروه‌های مختلف سیاسی در عراق به حمایت از آرمان فلسطین متعهدند و درباره همه اشکال ممکن حمایت از فلسطینی‌ها اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد: با پایان تجاوز اسرائیل به غزه اسطوره گنبد آهنین و اینکه ارتش اسرائیل از قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست در برابر اراده و مقاومت برادران شجاع فلسطینی به پایان رسید.

رئیس پارلمان عراق هم بر لزوم حمایت از برادران فلسطینی در رویارویی شرافتمندانه آنها مقابل رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: این هفته در نشست فوق العاده ای که به منظور حمایت پارلمان‌های سازمان کنفرانس اسلامی در ایران برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هم طی نطقی در این نشست تاکید کرد که عراق جرایم وحشتناک رژیم اشغالگر اسرائیل در قدس و غزه را محکوم می‌کند.

الکاظمی گفت: ما  ضمن تاکید بر موضع ثابت عراق در حمایت از آرمان فلسطین، جرایم وحشتناک رژیم اسرائیل در غزه  وقدس را محکوم می‌کنیم.

برهم صالح: بدون آزادی ملت فلسطین ثباتی در منطقه نخواهد بود

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز بر موضع ثابت عراق در حمایت قاطع از مبارزه ملت فلسطین و مقاومت آن تاکید کرد: در طول این روزهای دشوار عراقی‌ها مقاومت دلیرانه ملت فلسطین و چالش کم نظیر ملت فلسطین را زیر نظر داشتند و آنچه رخ داد نشان می‌دهد که بدون ایجاد عدالت و آزادی برای ملت فلسطین هیچ پیشرفت و ثباتی در منطقه نخواهد بود.

صالح گفت: تحقق عدالت و آزادی مسئولیتی است که جامعه بین المللی باید بر اساس آنچه که همه قوانین و قطعنامه‌ها تاکید می‌کنند به مسئولیت خود در این خصوص عمل کند.

انتهای پیام/.