رفع معضلات اجتماعی در گرو استفاده از راهکارهای فرهنگی است
رفع معضلات اجتماعی در گرو استفاده از راهکارهای فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، رفع معضلات اجتماعی را در گرو استفاده از راهکارهای فرهنگی دانست و گفت: اگر کارهای فرهنگی و اجتماعی را خوب انجام دهیم معضلات سیاسی و امنیتی کمتری خواهیم داشت. تراب محمدی در همایش عفاف و حجاب از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی تبیین مطهر در دانشگاه پیام نور […]


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، رفع معضلات اجتماعی را در گرو استفاده از راهکارهای فرهنگی دانست و گفت: اگر کارهای فرهنگی و اجتماعی را خوب انجام دهیم معضلات سیاسی و امنیتی کمتری خواهیم داشت.

تراب محمدی در همایش عفاف و حجاب از سلسله نشست‌های علمی پژوهشی تبیین مطهر در دانشگاه پیام نور تبریز، با اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از آثار استاد شهید مطهری، بر نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر بهره‌گیری از نظریات استاد شهید مطهری در حوزه حجاب و سبک زندگی اسلامی، گفت: حجاب نه تنها پوشش است بلکه فرصتی برای خودیابی، خودسازی و رهیدن از خودبیگانگی است.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت: کتاب نظام حقوق زن در اسلام با اینکه نزدیک به ۵۰ سال پیش نگاشته شده ولی به بسیاری از شبهاتی که امروز در رسانه های مختلف و در بین مردم و نخبگان پخش شده پاسخ گفته است.
 
زهرا کوهی افزود: ما در حوزه مسائل زنان و خانواده باید به مبانی فکری اصیل خودمان برگردیم تا بتوانیم این نیاز جامعه را با توجه به شرایط روز پاسخ دهیم.
 
وی تصریح کرد: بسیاری از پدیده ها در حوزه زن و خانواده از جمله عفاف و حجاب بحث تک‌عاملی نیست و مولفه‌های موثر زیادی در این مقوله وجود دارد که باید همه آنها بررسی شود.