جذب ۱۰ درصد سرمایه تبریزی‌های خارج از کشور، سود میلیارد دلاری برای شهر دارد
جذب ۱۰ درصد سرمایه تبریزی‌های خارج از کشور، سود میلیارد دلاری برای شهر دارد
رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر بتوانیم فقط ۱۰ درصد سرمایه تبریزی‌های خارج از کشور را به سمت تبریز جذب کنیم، چند میلیارد دلار سرمایه برای شهر جذب کرده‌ایم.

به گزارش قلم پرس، روح‌الله دهقان‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار اظهار کرد: امروز انجام پروژه‌هایی با بودجه دولتی و یا منابع شهرداری در شهر تبریز توجیه عقلانی ندارد، اما در بازار سرمایه‌گذاری ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از آنها بهره‌مند شویم.

وی افزود: باید به جای اجرای پروژه‌های کوچک چند صد میلیونی و حتی میلیاردی، به فکر اجرای ابرپروژه‌هایی در شهر باشیم که اعتبار آنها توسط شرکت‌های تأمین سرمایه، تأمین می‌شود.

کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های تأمین سرمایه برای حضور در تبریز اعلام کرد: شرکت‌های تامین سرمایه در تمام شهرهای ایران ورود و در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما تبریز تنها شهری است که این شرکت‌ها به‌رغم علاقه‌مندی، حضور ندارند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذار وبینارهایی در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌کنند که پیشنهاد می‌کنم برنامه‌ریزی برای اجرای این وبینارها را در تبریز نیز داشته باشیم.

دهقان‌نژاد تصریح کرد: دومین پیشنهادم این است که نیازسنجی و احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز باید انجام شود تا شرکت‌های تامین سرمایه نیز با آنها آشنا شوند.

وی افزود: هر منطقه‌ای در کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری، فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خود را ارائه کردند اما برآوردی که داشتم، این بود که از ظرفیت‌های موجود استفاده نکردیم.

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت شورا خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها همچون پاپکو با نیت نادرست یک کارمند فلج شده است و یا در سال ۸۹ در جوار لاله‌پارک پروژه‌ای انجام شده است که نیت آن عوض شده و پروژه ناقص مانده است.

وی یادآور شد: فردی که خواهان سرمایه‌گذاری در تبریز است، با مشاهده این پروژه‌های نیمه‌تمام راضی به حضور در تبریز نخواهد بود.

دهقان‌نژاد تأکید کرد: اگر بحث سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی را تثبیت و اجرایی کنیم، موضوع سرمایه‌گذاری شهر در چهار سال آینده حل می‌شود.