رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، خارج از نوبت انجام می شود
رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، خارج از نوبت انجام می شود
رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: استفاده از موقعیت، مسئولیت، امکانات و اموال بیت المال و دولت له و علیه هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ممنوع و غیرقانونی بوده و با هرگونه تخلف انتخاباتی، خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قضایی می شود.

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام محمدعلی نظری  در جلسه کمیته فضای مجازی شورای پیشگیری از جرم بر ضرورت زمینه سازی بر حضور حداکثری مردم را یک وظیفه عمومی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری ذکر کرد.

وی افزود: دستگاه قضایی در کنار دستگاه های اجرایی و نظارتی انتخابات  همیشه پای کار بوده و در برگزاری هرچه باشکوهتر این حماسه ملی و تامین امنیت و  سلامت  آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

نظری از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگاه و دادسرای حوزه قضایی اهر خبر داد و افزود: با هرگونه تخلف انتخاباتی، خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قضایی می شود.

وی نقش رسانه ها را در روشنگری افکار عمومی  و کمک به انتخاب اصلح بسیار مهم و تأثیر گذار عنوان کرد و افزود انصافا “خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در پیگیری مطالبات  و انعکاس مسائل و مشکلات منطقه نقش بسزایی داشتند و الحمدالله مجموعه رسانه های فعال شهرستان با خبرنگاران پرتلاش یکی از توانمندیهای منطقه بشمار می روند.

این مقام ارشد قضایی با قدردانی از تلاشهای ارزشمند رسانه های منطقه گفت طرح مسائل و پیگیری  موضوعات مختلف و مطالبات منطقه توسط رسانه ها  نقش بسزایی را در تسریع ویا حل برخی مشکلات داشته و انتظار می رود عزیزان رسانه در انتخابات آتی نیز با روشنگری و کمک به آگاهی بخشی  جامعه وارتقای فرهنگ عمومی نقش خود را بخوبی ایفا کنند.

رئیس دادگستری اهر افزود استفاده از موقعیت، مسئولیت، امکانات و اموال بیت المال و دولت له و علیه هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ممنوع و غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اهر تشکیل کمیته فضای مجازی در زیر شاخه این ستاد را به جهت وضعیت خاص کرونایی و انتقال ومتمرکزشدن  اکثر فعالیتهای  تبلیغاتی و ارایه برنامه ها کاندیداها به فضای مجازی مهم ارزیابی کرد افزود انتظار داریم فعالان رسانه ای شهرستان در فضای مجازی نیز با فعالیت در چهارچوب قانون، زمینه را برای حضور حداکثری مردم، شور نشاط انتخاباتی و انتخاب افراد اصلح با معیارهایی که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند فراهم کنند.

وی استفاده از عناوین جعلی دکتر، مهندس، استاد و هرعنوانی که بدون سند و مدرک در راستای فریب افکار عمومی باشد، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد جدی می شود و در این راستا، تاکنون به برخی تخلفات و تبلیغات زود رس غیرقانونی و تخریب و توهین و تشویش اذهان عمومی تشکیل پرونده،اقدامات قانونی و تذکرات لازم داده شده است.

وی در پایان وحدت و اتحاد مسئولان شهرستان را در پیشرفت و توسعه منطقه مهم ارزیابی کرد و تلاشهای مهندس خدابخش فرماندار شهرستان اهر که در این مدت حضور خود در شهرستان پیگیر مسایل و مشکلات منطقه بوده و در مقام رئیس شورای تأمین شهرستان نیز در همکاری با دستگاه قضایی در پیگیری امور مربوطه نقش موثری داشتند قدردانی کرد و افزود: انتظار می رود سایر مسئولان نیز از این پتانسیل به نفع رشد و توسعه منطقه در زمینه های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/