رسانه‌ها مدیران شهری را پاسخگو کنند
رسانه‌ها مدیران شهری را پاسخگو کنند

[ad_1] نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از رسانه‌ها به عنوان افسران مطالبه‌گری و پاسخگو کردن مدیران و مسوولان شهر و استان یاد کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامرضا احمدی امروز در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره “تبریز ما”  با اعلام این که سوال، مطالبه و پیگیری مشکلات و […]

[ad_1]


نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از رسانه‌ها به عنوان افسران مطالبه‌گری و پاسخگو کردن مدیران و مسوولان شهر و استان یاد کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامرضا احمدی امروز در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره “تبریز ما”  با اعلام این که سوال، مطالبه و پیگیری مشکلات و چالش‌های پیش روی شهر و مردم وظیفه حرفه‌ای رسانه‌ها و خبرنگاران به شمار می‌رود، اظهار کرد: رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران بر اساس وظیفه و رسالت ذاتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، باید مدیریت شهری را در قبال مردم و مشکلات ناشی از برخی سوء مدیریت‌ها پاسخگو کنند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حاکمیت نگاه علمی و پژوهشی در سیاست‌گذاری ها و آسیب شناسی‌های مدیریتی خاطرنشان کرد: هر تفکر و برنامه ایده آلیستی، با نگاه و رویکردهای علمی و پژوهشی، امکان موفقیت و اثربخشی دارد و در این میان، نقش و تاثیر رسانه‌های شهریور محلی، غیر قابل انکار است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در عین حال خواستار پر رنگ تر شدن نقش و جایگاه رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران محلی تبریز در پیگیری و تبیین مشکلات و چالش‌های فرا روی مدیریت شهری شد.

جشنواره “تبریز ما”، محور توسعه ژورنالیسم محلی پژوهش محور می شود

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این آیین برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای، پژوهشی “تبریز ما” را فرصتی برای توسعه و نهادینه کردن ژورنالیسم محلی، حول محور تولیدات رسانه ای پژوهش محور دانست.

روح الله رشیدی با تاکید بر ضرورت تعامل و همراهی اهالی رسانه و روزنامه نگاران در تحلیل، تبیین و ارزیابی مشکلات و چالش های شهر، مطالبات شهروندان و نیز سیاست ها و برنامه های مدیریت شهری در بستر تولیدات پژوهشی خاطرنشان کرد: شورای ششم تبریز و در کنار آن، شهرداری و مرکز پژوهش های شورای شهر، در دوره فعلی، تلاش ویژه ای در راستای اهمیت بخشی به مساله پژوهش در سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و اجرای سیاست های ترسیمی، با رویکرد تحقق اهداف توسعه شهری دارد و در این میان معتقد است با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های حوزه رسانه استان و تولیدات تخصصی و پژوهشی در این حوزه، می تواند زمینه ساز تحولات قابل توجه در حوزه مدیریت شهری باشد.

وی با اشاره برنامه ریزی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز برای برگزاری جشنواره رسانه ای، پژوهشی “تبریز ما” خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بدون حضور و همراهی رسانه ها و تولیدات و مطالب تحلیلی و پژوهشی روزنامه نگاران، توان تبیین کارکردها و عملکردهای خود را ندارد و متاسفانه نقش و جایگاه رسانه ها در حوزه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت های بالای این حوزه، مورد غفلت قرار گرفته است.

رییس مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز در عین حال با تاکید بر این که هر رسانه ای که مدیریت شهری، اعم از شورای شهر یا شهرداری، دغدغه او باشد، مورد توجه این مرکز و مدیریت شهری خواهد بود افزود: متاسفانه ژورنالیسم محلی به دلیل روزمره گی حاکم در مدیریت شهری طی ادوار و سال های گذشته، تنها در حوزه خبر و تولیدات خبری محدود شده و ما امروز کم تر مطالب یا گزارش های حقیقی، تحلیلی، پژوهشی و اثرگذار که متضمن نقد و بررسی شرایط موجود، ارایه تحلیل های راهگشا و دیدگاه های اثربخش باشد در رسانه ها می بینیم.

رشیدی در خاتمه ابراز امیدورای کرد جشنواره “تبریز ما” بتواند علاوه بر زمینه سازی برای خلق و انتشار آثار و تولیدات پژوهش محور رسانه ای با موضوع مدیریت شهری، به ارتقاء سطح رسانه‌های استان نیز کمک کند.

جشنواره “تبریز ما”، آغاز تعامل نزدیک رسانه ها با مدیریت شهری

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز همچنین در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره “تبریز ما”، این جشنواره را نقطه آغاز همکاری، تعامل و هم اندیشی تخصصی اهالی رسانه و مدیریت شهری دانست.

روح الله دهقان نژاد افزود: رشد و توسعه متوازن و جهشی شهر و در کنار آن، تحقق اهداف و برنامه های کلان شورا و شهرداری، بدون همراهی و تعامل فکری و رسانه ای روزنامه نگاران و اهالی رسانه امکان پذیر نخواهد بود و اگر قرار به موفقیت در تحقق برنامه ها و سیاست های اجرایی در حوزه مدیریت شهری باشد، قطعا یکی از شاخص ها و ابزارهای موثر در آن، رسانه ها خواهند بود.

وی با تاکید بر ضرورت پژوهش محور شدن تولیدات رسانه ای در تمامی حوزه های کاری افزود: پیوست هایی نظیر علمی بودن، موثق بودن، وثاقت و مقبولیت تولیدات و محتواهای رسانه ای، ارتباط بسیار نزدیکی با تحقیق و پژوهش محور بودن محتواهای رسانه ها دارد و در عصر حاضر، این ضرورت بیش از گذشته در فضای رسانه و مدیریت شهری احساس می شود.

دهقان نژاد در عین حال با قدردانی از ابتکار و تدبیر مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره  “تبریز ما”، از اهالی رسانه و روزنامه نگاران دغدغه مند استان خواست با مشارکت جدی در این جشنواره، مدیریت شهری را در ترسیم سیاست ها و ایده های نوین مدیریتی یاری کنند.

انتهای پیام/


[ad_2]