رزمایش هوایی ارتش جمهوری آذربایجان با مشارکت پهپادهای بیرقدار
رزمایش هوایی ارتش جمهوری آذربایجان با مشارکت پهپادهای بیرقدار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه از برگزاری رزمایش هوایی تازه‌ای با مشارکت پهپادهای «بیرقدار» خود خبر داد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نیروی هوایی جمهوری آذربایجان رزمایشی را جهت هماهنگی جنگنده‌ها و پهپادهای بیرقدار  و دیگر پهپادهای موجود در ارتش این کشور آغاز کرده است. به گفته وزارت دفاع جمهوری […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه از برگزاری رزمایش هوایی تازه‌ای با مشارکت پهپادهای «بیرقدار» خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» نیروی هوایی جمهوری آذربایجان رزمایشی را جهت هماهنگی جنگنده‌ها و پهپادهای بیرقدار  و دیگر پهپادهای موجود در ارتش این کشور آغاز کرده است.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، این رزمایش با هدف افزایش آمادگی رزمی و هماهنگی بین خلبانان و اپراتورهای پهپادهای به ویژه پرواز در شب و روز تدارک دیده شده است.  در این رزمایش، ماموریت‌های تجسسی، علیه دشمن فرضی نیز برگزار می‌شود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان به دلایل امنیتی از ذکر مکان برگزاری این رزمایش و شمار جنگنده‌ها و پهپادهای شرکت کننده خودداری کرده است.

چندی قبل رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل پهپادی نیروهای هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری  اخیر با ارمنستان ایفا کردند. برخی گزارش‌ها حاکیست که فناوری ساخت این پهپادها را رژیم صهیونیستی به ترکیه انتقال داده است.

به دنبال برتری نظامی جمهوری آذربایجان بر ارمنستان در نبرد ۴۴ روزه  اخیر و موفقیت یگان پهپادی این کشور بر رقیب،  ارمنستان نیز درصدد ساخت  پهپاد و آموزش پرسنل لازم در این زمینه  برآمده است.

 ارمنستان برنامه جدیدی را برای تربیت نیروهای لازم در زمینه تولید پهپاد آغاز کرده  به طوریکه  «صدراک وارطانیان» مدیر برنامه‌های ساخت پهپاد در ارمنستان  گفته است که ۶۵ کارگاه جدید در این زمینه  در سطح کشور تاسیس می‌شود.

به گفته این مقام ارمنستانی این برنامه متمرکز بر طراحی  و هدایت پهپادها خواهد بود و در این زمینه از توان تمام اقشار ارمنستانی استفاده می‌شود.  وی گفت: «نبرد اخیر نشان داد که ما  از نظر فناوری عقب هستیم.»

یک مقام جمهوری ارمنستان اخیرا مدعی شد که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مقامات ارمنستان را تهدید کرده که با پهپادهای بیرقدار به آن‌ها حمله می‌کند.

انتهای پیام/