رایزنی مقامات تاجیکستان و اتحادیه اروپا؛ افغانستان و منطقه محور گفت‌وگو
رایزنی مقامات تاجیکستان و اتحادیه اروپا؛ افغانستان و منطقه محور گفت‌وگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «پیتربوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی در شهر دوشنبه ملاقات کردند. طرفین ضمن این ملاقات در مورد همکاری در چارچوب اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی، استراتژی جدید اتحادیه اروپا در منطقه و برنامه این اتحادیه در تاجیکستان […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «پیتربوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در آسیای مرکزی در شهر دوشنبه ملاقات کردند.

طرفین ضمن این ملاقات در مورد همکاری در چارچوب اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی، استراتژی جدید اتحادیه اروپا در منطقه و برنامه این اتحادیه در تاجیکستان تبادل نظر کردند.

دو طرف در ادامه بر اهمیت توسعه روابط بین اتحادیه اروپا و تاجیکستان در چارچوب شورای همکاری، کمیته همکاری و همچنین گفت و گو در مورد مسائل سیاسی، امنیتی و حقوق بشر تاکید کردند.

در طول این ملاقات همچنین امنیت منطقه‌ای و ثبات، اوضاع افغانستان، تهدید تروریسم و افراط گرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه تاجیکستان که ریاست کمیسیون ملی این کشور برای یونسکو را بر عهده دارد با «کریستا پیکات» مدیر دفتر شاخه سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز ملاقات کرد.

طرفین آمادگی خود را برای گسترش همکاری در سطوح ملی و منطقه‌ای، به ویژه در چارچوب جاده ابریشم، ابراز داشتند.

دو طرف طی این دیدار در مورد همکاری دوجانبه در زمینه اجرای پروژه‌هایی که سهم بسزایی در توسعه آموزش، علوم، حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس کشور و مبارزه با تغییر اقلیم دارند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ح