راه‌اندازی خط تولید  جلبک استراتژیک اسپیرولینا در تبریز به روش بیوفنس
راه‌اندازی خط تولید  جلبک استراتژیک اسپیرولینا در تبریز به روش بیوفنس

[ad_1] با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خط تولید جلبک استراتژیک اسپیرولینا در تبریز به روش بیوفنس در تبریز راه اندازی شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، ظهر امروز با حضور سورنا ستاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس در تبریز راه اندازی شد. سالن کشت […]

[ad_1]


با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خط تولید جلبک استراتژیک اسپیرولینا در تبریز به روش بیوفنس در تبریز راه اندازی شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ظهر امروز با حضور سورنا ستاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  خط تولید جلبک اسپیرولینا به روش بیوفنس در تبریز راه اندازی شد.

سالن کشت جلبک اسپیرولینا، ایران را در شمار کشورهای دارنده فناوری کشت این محصول راهبردی به روش بیوفنس قرار می‌دهد. با توجه به توسعه روزافزون کاربردهای جلبک اسپیرولینا از صنایع غذایی تا پتروشیمی و محیط زیست، جزو محصولات راهبردی به شمار می‌رود و راه اندازی خط تولید این محصول، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسپیرولینا یک جلبک سبز – آبی و سوپر غذای غنی‌شده از مواد مغذی است. جلبک مذکور بیش از ۵۰ تا ۷۰درصد پروتئین قابل هضم دارد و حاوی همه اسیدهای آمینه ضروری است که شرکت دانش‌بنیان زیست‌اندیشان “بهفر” آذربایجان در واحد تبریز اقدام به این کار کرد و این طرح درحال تامین اعتبار جهت تولید انبوه(گرید انسانی) است.»

جلبک استراتژیک اسپیرولینا در تبریز به عنوان یک پروتئین است و در مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در صنایع رنگسازی، داروسازی و سوخت هواپیما  و تصفیه هوا استفاده می‌شود. اخیرا ترکیه از این جلبک در تولید شکلات استفاده می‌کند.

انتهای پیام/


[ad_2]