راهکارهای انقلابی و پیشنهادی برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور
راهکارهای انقلابی و پیشنهادی برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور

به گزارش قلم پرس ، ابراهیم کارخانه ای – نماینده دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی – برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور راهکارهای انقلابی در قالب پیشنهاد می توان به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار گیرد که در ۱۲ بند به آنها اشاره می شود. ۱- ممنوعیت دستگاه های […]

به گزارش قلم پرس ، ابراهیم کارخانه ای – نماینده دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور راهکارهای انقلابی در قالب پیشنهاد می توان به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار گیرد که در ۱۲ بند به آنها اشاره می شود.

۱- ممنوعیت دستگاه های اجرایی از ارائه وعده و وعید و الزام آن ها حسب فرموده مقام معظم رهبری به ارائه گزارش اقدام و عمل؛ با هدف اجرای سیاست “اقدام شد به جای اقدام شود” به منظور جلب اعتماد مردم و سرعت در عمل و شفافیت در خدمت.

۲- همسان سازی پرداخت هزینه های درمان برای همه ملت ایران اعم از رئیس جمهور، وزیر، وکیل، کارگر، کشاورز … از طریق حذف پرداخت‌های ویژه درمان از سهم بیت المال در نظام اجرایی و مدیریتی کشور.

۳- تحول در ساختار نظام مدیریتی کشور با هدف مردمی کردن مدیریت؛ حسب فرموده مقام معظم رهبری در جهت احیای جایگاه ارباب رجوع به عنوان کارفرما و فرمانده؛ و مدیر به عنوان نوکر و خدمتگزار.

۴- حذف فوق العاده ویژه مدیریت از سقف پرداختی وزیران و مدیران ارشد کشور با هدف جذب مدیران جهادی با انگیزه دینی و انقلابی و حذف مدیران با انگیزه مادی و دنیوی.

۵- حذف بسترهای فساد زا از دستگاه های اجرایی و پاسخگو بودن مدیر هر دستگاه به عنوان اولین مسئول در برابر فساد و سهل انگاری، با هدف حذف فساد، رانت و ویژه‌خواری از نظام مدیریتی و اجرایی کشور.

۶- تحول اساسی در کیفیت بخشی به کالاهای ساخت داخل و رقابت پذیری با بهترین کالای مشابه خارجی، از طریق الگوسازی صنایع پیشرفته دفاعی در صنایع مرتبط با زندگی مردم از قبیل صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی و دیگر صنایع مهم و نیز قطع کامل ورود کالاهای مشابه ساخت داخل.

۷- ساماندهی نهضت عظیم تلاش نخبگانی در سراسر کشور با هدف خودکفایی و خنثی سازی تحریم ها در کلیه بخش های اقتصادی از طریق تحول اساسی در ساختار ها، مانع زدایی، برنامه ریزی و پشتیبانی از تولید.

۸- طراحی و تدوین ساز و کار پالایش سازمانی و طرح سوال و استیضاح از عملکرد دستگاههای اجرایی از طریق تاسیس “سیستم نظارتی درون قوه ای” با هدف حذف مدیران ناکارآمد و شتاب در خدمت. 

۹- به کارگیری قوی ترین و کارآمدترین نیروهای نخبه و مجرب در راءس دستگاه‌های اجرایی و نیز جلب نظارت مردمی بر شفافیت عملکرد مدیران از طریق تأسیس سامانه های ارتباط و نظارت مردمی بر نظام مدیریتی کشور.

۱۰- تاءسیس هیئت‌های اندیشه ورزی تخصصی در راس کلیه دستگاه‌های اجرایی با هدف نوسازی ساختارها و تحول اساسی در کارآمدی، مانع زدایی، چابک سازی و سرعت در پیشرفت، همگام با گردش نخبگان در کشور.

۱۱- تحول اساسی در ساختار و برنامه ریزی جاری هیئت دولت با هدف کارآمدی و حرکت هماهنگ دولت به سوی قله رفع مشکلات کشور و نظارت برنامه محور بر عملکرد اعضای هیأت دولت و ارزیابی آنها نسبت به برنامه های پیشنهادی در جهت حذف مسئولان ناکارآمد و به میدان آمدن نیروهای توانمند، موءمن خلاق، جوان و مجرب در نظام مدیریتی کشور. 

۱۲- تشکیل کارگروه های تخصصی از ورزیده ترین و کارآمدترین نیروهای مجرب و صاحب‌نظر جهت پیگیری حل مشکلات اساسی مردم از قبیل: مسکن و اشتغال، بورس و اوراق بهادار ، تورم و گرانی، نظام بانکی و مالیاتی، پولی و ارزی، واردات وصادرات، ازدواج و جوانان، رشد جمعیتی، نظام نوین بودجه ریزی و دیگر موارد به عنوان بازوان پرتوان هیئت دولت در رفع مشکلات اساسی مردم و تاسیس متناظر آنها در سطوح استانی به منظور تدوین راهکار اجرایی متناسب با موقعیت هر استان.

انتهای پیام/