رابرت مالی: هنوز کار زیادی برای احیای برجام باقی است
رابرت مالی: هنوز کار زیادی برای احیای برجام باقی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری درباره دور جدید و پنجم گفت‌وگوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد. «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن سازنده خواندن دور قبلی گفت‌و‌گوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) تاکید کرد، هنوز […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری درباره دور جدید و پنجم گفت‌وگوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای برجام اظهارنظر کرد.

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ضمن سازنده خواندن دور قبلی گفت‌و‌گوها در وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران (برجام) تاکید کرد، هنوز کار زیادی برای احیای کامل این توافق باقی مانده است.

این مقام آمریکایی در پیامی توییتری نوشت: «دور قبلی مذاکرات (در وین) سازنده بود و شاهد پیشرفت معنادار بودیم اما هنوز کار زیادی باید انجام شود».

نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران افزود: «برای دور پنجم (گفت‌و‌گوها) در راه وین هستیم و امیدواریم که بتوانیم برای بازگشت متقابل به پایبندی (به توافق برجام) بیشتر جلو برویم».

اظهارنظر این مقام ارشد واشنگتن درباره احیای برجام و «بازگشت به پایبندی متقابل» در شرایطی مطرح شده که به رغم پایبندی ایران به این توافق، دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طور غیرقانونی از آن خارج شد.


توییت رابرت مالی

 

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) چهارم خرداد ماه به صورت حضوری با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین از سرگرفته می‌شود. این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه‌ ایران و گروه ۱+۴، برگزار خواهد شد. 

ریاست این نشست بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود و «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیأت ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

نشست امروز در حالی برگزار می‌شود که روز گذشته (سوم خرداد ماه) تفاهم اسفند ماه ایران و آژانس در خصوص ادامه ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس برای یک ماه دیگر تمدید شد.

شرکت کنندگان قرار است در نشست امروز به رایزنی‌ها درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

دور قبلی (چهارم) این نشست ۲۹ اردیبهشت ماه در وین برگزار شد و طرفین توافق کردند به پایتخت ها بازگشته و هفته بعد ( این هفته) به وین بازگردند و دور جدید رایزنی ها را از سر بگیرند.

عباس عراقچی بعد از نشست ۲۹ اردیبهشت ماه با بیان این‌که به چارچوب توافق رسیده‌ایم، گفت: متن اصلی توافق و ضمیمه‌ها همه مشخص شده، ولی مذاکرات درباره متن به پایان نرسیده و برخی موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است.

انتهای پیام/