رئیس دیوان عدالت اداری: باید تلاش کنیم که مشکلات مردم در سازمان مربوطه حل شود
رئیس دیوان عدالت اداری: باید تلاش کنیم که مشکلات مردم در سازمان مربوطه حل شود

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین مصدق رئیس دیوان عدالت اداری در نشست با جمعی از اساتید کشور که در راستای تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: ظرفیت دیوان عدالت اداری به اندازه‌ای بالا است که اگر پنجاه درصد ظرفیت را برای رسیدگی به پرونده‌ها بگذاریم کافی است. وی ادامه داد: ما باید پنجاه درصد […]

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین مصدق رئیس دیوان عدالت اداری در نشست با جمعی از اساتید کشور که در راستای تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: ظرفیت دیوان عدالت اداری به اندازه‌ای بالا است که اگر پنجاه درصد ظرفیت را برای رسیدگی به پرونده‌ها بگذاریم کافی است.

وی ادامه داد: ما باید پنجاه درصد ظرفیت دیگرمان را برای مسائل دیگر بگذاریم، به عنوان مثال موضوع سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان برای دیوان مهم است تا از ورود پرونده‌ها به دیوان جلوگیری کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: انتظار من از این جلسه آن است که شما اساتید در مدت کوتاهی یک طراحی و برنامه ریزی انجام دهید تا سیاست کلان دیوان در برابر دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که مشکلات مردم در سازمان مربوطه حل شود و اگر حل نشد مردم به دیوان مراجعه کنند؛ چراکه دیوان مرجع تظلمات است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: خوشبختانه مجلس امروز آمادگی کامل دارد تا در صورت لزوم، برخی قوانین مربوطه را تغییر دهد تاجایی که تعداد زیادی از نمایندگان برای همراهی با دیوان عدالت اعلام آمادگی کردند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: الان قانونی را در مجلس دنبال می‌کنیم که امیدواریم نیمه اول سال قانون به طور کامل نهایی شود که در این صورت آنچه که مدنظر است با این قانون حل می‌شود و پس از آن باید به دنبال اجرای آن بود.

وی یادآور شد: باید دیوان عدالت را از حالت انفعال به سمت فعال بودن ببریم و جنبه ارزشی دیوان باید مورد توجه قرارگیرد.

گفتنی است در ادامه تعدادی از اساتید دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/