رئیس جمهور منتخب: با ابتکار عمل آقای محسنی اژه‌ای گام‌های خوبی در قوه قضاییه برداشته خواهد شد
رئیس جمهور منتخب: با ابتکار عمل آقای محسنی اژه‌ای گام‌های خوبی در قوه قضاییه برداشته خواهد شد

خبرگزاری میزان – آیت الله رئیسی در مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه گفت: باید به دلیل انتخاب شایسته‌ای که در دستگاه قضایی در مورد ریاست قوه قضاییه انجام شد، تقدیر و تشکر کنم. من ۳۶ سال از نزدیک با برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همکار هستم و در این مدت آنچه […]

خبرگزاری میزان – آیت الله رئیسی در مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه گفت: باید به دلیل انتخاب شایسته‌ای که در دستگاه قضایی در مورد ریاست قوه قضاییه انجام شد، تقدیر و تشکر کنم. من ۳۶ سال از نزدیک با برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همکار هستم و در این مدت آنچه که دیدم صلاحیت‌های عملی و تسلط بر مبانی و قوانین حقوق بود و ایشان حقیقتا یک قاضی توانمند و تواناست و نسبت به دستگاه قضایی بسیار آشنا و دارای روحیه انقلابی است.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مبانی و اصول انقلاب پایبند است. ایشان در دو سال اخیر و در مسئولیت معاونت اول، مدیریت خوبی داشت؛ هم در انتصاب‌های مدیران عالی و هم در مدیریت پرونده‌های مهم، مدیریت ایشان نسبت به این پرونده‌ها ازمواردی بود که به مجموعه آرامش می‌داد.

رئیس پیشین قوه قضاییه تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مشاور امین در همه بخش‌ها و برای همه قضات بود و برای بنده نیز جایگاه ایشان ارزشمند بود.

آیت الله رئیسی یادآور شد: لازم است از همه همکاران در سراسر کشور تشکر کنم و زحماتی که این مدت کشیدند گاهی خواسته‌هایی داشتیم که متناسب با امکانات موجود برای سازمان‌ها و دادگستری‌ها نبود. قریب ۴۰ تا ۵۰ درصد کمبود نیرو داشتیم و وضع تشکیلات مصوب با وضع موجود تفاوت داشت؛ اما علیرغم شرایط کرونایی عزیزان کارنامه خوبی ارائه دادند.

وی تصریح کرد: امید است با ابتکار عمل حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گام‌های بلندی در ارتباط با تحول قضایی برداشته شود؛ زیرا این موضوع یک ضرورت برای قوه قضاییه است.

رئیس منتخب دولت تاکید کرد: دستگاه قضایی در گام دوم نیاز به تحول داشت که امید است این تحول سال به سال ارتقاء پیدا کند و بدون شک این گام‌های بلند می‌تواند موثر واقع شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در این مدت تلاش کردم موارد ۸ گانه‌ای که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند تحقق آن‌ها را با کمک همکاران دنبال کنیم و تلاش شد این موارد به صورت سند در آید تا پیش روی همه همکاران باشد. همچنین تلاش شد حرکتها، برنامه محور باشد؛ چراکه این حرکت‌ها در پرتو برنامه می‌تواند تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه موضوع کرامت در دوسال اخیر مورد توجه قرار گرفت، افزود: توجه به کرامت مردم، ارباب رجوع، همکاران، توجه به مبارزه با فساد و حمایت از تولید را در دستور کار قرار دادیم و باید از همه کسانی که قوه قضاییه را کمک کردند تشکر کنم.

رئیس پیشین قوه قضاییه با اشاره به برخی از ویژگی‌های حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: من درباره ویژگی‌های ایشان باید اشاره کنم که حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بسیاری از پیشرفت‌ها نقش داشته، اما تلاش این بوده که بی نام و نشان ظاهر شود و ما شاهد این اخلاص و بزرگواری در ایشان بودیم.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت اداری تاکید کرد: در قانون اساسی به عدالت اداری اشاره شده است و باید ادارات و سازمان‌ها با محور قرار دادن عدالت تلاش کنند و اولین شاخصه آن شایسته سالاری است.

وی ادامه داد: در عدالت اداری، قانونمداری حائز اهمیت است و باید به قانون تاکید کرد.

رئیس جمهور منتخب گفت: کشور ما کشور انتخابات است از افتخارات کشور ما آن است که همه چیز مبتنی بر رای مردم است و آنچه می‌تواند همه نهاد‌ها را با یک سیاست مدونی حفظ کند موضوع قانونمداری است و همه بخش‌ها باید به آن تکیه کنند.

رئیس پیشین قوه قضاییه با بیان اینکه نظارت را باید به عنوان عامل تداوم اعتماد، محترم شمرد، گفت: این نظارت در سه قوه دیده شده است. نظارت و نظارت پذیری موجب تداوم اعتماد در کشور به مسولان است و نظارت گریزی ضد ارزش است و نظارت باید به عنوان یک موهبت تلقی شود.

وی با بیان اینکه نظارت باید تضمین کننده اجرای عدالت و قانون درکشور باشد، افزود: ما در دولت آینده حتما به عنوان یک اصلی که می‌تواند اجرای قانون و عدالت را تضمین کند به نظارت توجه خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به مساله پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد: ما امیدواریم با همکاری بین سه قوه و با حضور همه نهاد‌ها یک همکاری مثال زدنی را در کشور شکل دهیم.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنیم که ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی کاهش یابد و این نیازمند حضور همه بخش هاست و ما در دولت هم این امر را با همکاری دستگاه قضایی دنبال می‌کنیم.

رئیس دولت منتخب تاکید کرد: قضات پاکدامن و شجاع در دستگاه قضایی باید مورد حمایت قرار گیرند و در دولت هم مدیران خطرپذیر همواره باید مورد حمایت باشند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: در بسیاری از سال‌ها پیشنهاد تصویب قطعنامه در مجامع جهانی علیه جمهوری اسلامی را کشور کانادا مطرح میکند و امروز گزارشی که از کانادا بیرون می‌آید مشاهده می‌کنید که با بومی‌ها چه کردند. زنان و دخترانی که امروز گور‌های دسته جمعی آن‌ها کشف می‌شود، تصویرشان پیش روی بشریت بوده و این یک جنایت است و کسانی که دست به این جنایت هولناک زدند نمی‌خواهند جواب دهند.

وی ادامه داد: توجهی که جمهوری اسلامی نسبت به زندان‌ها و خانواده زندانیان در همین وضعیت کرونایی انجام داد مبتنی بر حقوق بشر اسلامی و آموزه‌های دین است و ما این مسائل را از آنجا یاد گرفتیم و باید بر آن اساس عمل کنیم.

رئیس پیشین قوه قضاییه تاکید کرد: ما به نام حقوق انسان، مردم و به نام اجرای عدالت و حق در کشور باید گام هایمان استوار باشد. ما آینده را بسیار درخشان می‌بینیم و انشاءالله همکاری همه قوا و مردم موجب پیشرفت امور کشور شود.

آیت الله رئیسی در پایان گفت: من برای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از خداوند طلب توفیق دارم.

 

انتهای پیام/