رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مالی برکنار شدند
رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر مالی برکنار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسیمی گویتا» نایب رئیس دولت انتقالی مالی، امروز (سه‌شنبه)، از برکناری «باه نداو» رئیس‌جمهور و «مختار وان» نخست‌وزیر این کشور خبر داد. منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش داده بودند افسران نظامی در مالی رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور را دستگیر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسیمی گویتا […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسیمی گویتا» نایب رئیس دولت انتقالی مالی، امروز (سه‌شنبه)، از برکناری «باه نداو» رئیس‌جمهور و «مختار وان» نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش داده بودند افسران نظامی در مالی رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر دفاع این کشور را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسیمی گویتا در اظهاراتی که از تلویزیون مالی پخش شد، اعلام کرد که او رئیس دولت انتقالی و نخست‌وزیر را به علت «عدم احترام به میثاق [دولت] انتقالی» برکنار کرده است.

گویتا که ریاست شورای نظامی مالی را پس از سرنگون کردن دولت «ابراهیم بوبکر کیتا» در سال ۲۰۲۰ برعهده داشت، اعلام کرد: «در سال ۲۰۲۲، انتخابات برگزار خواهد کرد و دوران گذار دولت روند طبیعی خود را طی خواهد کرد».

پس از انتشار اخباری درباره کودتای نظامی در مالی، خبرگزاری «رویترز»، بامداد امروز گزارش داده بود که رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و «سلیمانه دوکور» وزیر دفاع مالی همگی به یک پایگاه نظامی در منطقه «کاتی» در بیرون از پایتخت این کشور منتقل شده‌اند.

این دستگیری‌ها پس از اعلام تشکیل دومین دولت در دوران گذار مالی صورت می‌گیرد. باه نداو رئیس‌جمهور برکنار شده دولت انتقالی مالی پس از سرنگونی دولت پیشین این کشور به ریاست ابراهیم بوبکر کیتا در آگوست سال ۲۰۲۰،‌ دولتی متشکل از ۲۵ وزیر در مالی تشکیل داده بود.

انتهای پیام/