رئیسی: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم.
رئیسی: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم.

ابراهیم رئیسی گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می‌آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و […]

ابراهیم رئیسی گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می‌آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است.

وی افزود: رای مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست امام فرمودند میزان رای ملت است و البته این حرف تشریفاتی نیست. در دنیا با رای مردم قیافه می گیرند و حرف آن را می زنند اما در جمهوری اسلامی رای مردم یک واقعیت است.

رئیسی با بیان اینکه یکی از مهمترین انتخابات کشور، انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: در این انتخابات مردم سکان دار قوه مجریه را انتخاب می کنند و چون سخن از زندگی روزمره مردم و وضع اقتصادی، سیاست، هنر، علم و شرایطی است که کشور از نظر رشد در این حوزه‌ها می تواند داشته باشد بنابراین این امر بسیار مهم است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: پیش بینی می کنم که حضور مردم حداکثری و بسیار خوب باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر پیروز انتخابات نباشد واکنش وی چه خواهد بود، گفت: مملکت ما، مملکت قانون است و برای همه جریان ها و جناح های سیاسی، محوریت قانون نه در حرف بلکه در عمل باید به رسمیت شناخته شود.

رئیسی ادامه داد: در کشور ما سازوکاری برای انتخابات وجود دارد و عده‌ای به عنوان ناظر و عده‌ای به عنوان مجری مشغول فعالیت هستند و اصل این سازوکار در قانون اساسی ما اطمینان بخش است و در این سازوکار حق الناس باید رعایت و امانتداری مراعات شود البته تمهیداتی برای جلوگیری از تخلف در نظر می گیرند تا تخلفی انجام نشود.

وی تاکید کرد: ما سازوکار رای گیری و اعلام آرا را اطمینان بخش می دانیم و همچنان که رهبر انقلاب فرمودند ضمن تشکر از همه دست اندرکاران در بخش اجرا و نظارت، می خواهیم از آرای مردم، حراست، صیانت و پاسداری کنند.

رئیسی ادامه داد: نتیجه انتخابات هرچه باشد همه باید خود را موظف بدانند که آن نتیجه را به عنوان نتیجه قانونی تلقی کنند و اگر نتیجه‌ای که از انتخابات بیرون می آید، مطابق میل یک کاندیدا نباشد، نباید باعث به هم خوردن سازوکار انتخابات شود.

وی تصریح کرد: باید همه کاندیداها در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به دلیل اطمینان بخش بودن سازوکار انتخابات و به دلیل قابلیت پیگیری تخلفات، همه آنان تسلیم نتیجه انتخابات باشند.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که در صورت پیروزی رقبایش در انتخابات چه خواهد کرد، گفت: من به نتیجه رای مردم احترام می گذارم و این نتیجه برای من و همه مردم قابل اطمینان است.