ذولفقارنسب: لیگ با کیفیتی داریم/ ظرفیت فوتبال ایران بیش از حریفان آسیایی است
ذولفقارنسب: لیگ با کیفیتی داریم/ ظرفیت فوتبال ایران بیش از حریفان آسیایی است

بیژن ذولفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: عملکرد هر چهار نماینده ما باتوجه به امکانات فنی که داشتند خوب بود. تیم‌های ما از نظر امکانات نسبت به تمام تیم‌ها ضعیف تر هستند اما در بحث فنی تیم‌های ما بسیار خوب کار کردند و این نشان می‌دهد […]

بیژن ذولفقارنسب در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: عملکرد هر چهار نماینده ما باتوجه به امکانات فنی که داشتند خوب بود. تیم‌های ما از نظر امکانات نسبت به تمام تیم‌ها ضعیف تر هستند اما در بحث فنی تیم‌های ما بسیار خوب کار کردند و این نشان می‌دهد که لیگ برتر ما لیگ بسیار باکیفیتی است و دستاوردهای لیگ‌مان را دارید می‌بینید. تیم‌های‌ ما در منطقه غرب آسیا بسیار خوب بودند.

او اضافه کرد: پرسپولیس چند دوره است که خوب بازی می‌کند و از بازیکنانش به بهترین شکل ممکن بازی می‌گیرد. کادر فنی این تیم خیلی خوب بازیکنان را کنترل می‌کنند و نوع بازی و مدیریت تیم بسیار درست است و همین باعث موفقیت تیم شده است. ما جزو کشورهایی هستیم که مربی خارجی نداشتیم و همچنین کمترین خارجی‌ها را در تیم‌هایمان داشتیم اما حریفان ما با کادر فنی و بازیکنان خارجی در این دوره از رقابت‌ها حاضر شدند.

این کارشناس فوتبال با بیان این‌که ما فوتبال ملی خالصی را به این مسابقات فرستادیم، گفت: به نظر من حتی فولاد هم عملکرد خوب و بازی‌های به مراتب خوبی داشت. دیگر نمی‌شود گفت بدشانسی آورد چون اینجا شانس مطرح نیست. آن‌ها تجارب لازم را پیدا کردند و حتما برای دوره‌های دیگر از این تجربه استفاده می‌کنند و امیدوارم بتوانیم در سال‌های بعد موفق تر عمل کنند و از گروه صعود کنند.

او درباره عملکرد استقلال و تراکتور نیز بیان کرد: استقلالی‌ها کادر فنی جوان و بازیکنان آینده‌داری دارند و این نوع عملکرد باعث دلگرمی تیم ملی ما خواهد بود و تیم ملی ما می‌تواند از این جوان‌ها به نحو احسن استفاده کند. تراکتور هم عملکرد موفقی داشت و حریفان خودش را به خوبی کنترل کرد. مربیان جوانی دارد و توانسته در این دوره از رقابت‌ها به نتیجه خوبی هم برسد. من تیم تراکتور را هم بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم.

ذولفقارنسب اضافه کرد: صعود سه نماینده، توانمندی و کیفیت فوتبال‌ ما را نشان می‌دهد. با وجود مشکلاتی که وجود داشت و ناهماهنگی که برای تیم‌های ما به وجود آوردند اما هم کادر فنی و هم بازیکنان ما عملکرد با کیفیت و خوبی داشتند و این نشان می‌دهد که فوتبال فقط درون زمین نیست و بخش عمده آن در ذهن و در خارج از زمین است که باید مدیریت و کنترل شود و برنامه ریزی صورت بگیرد.

او اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد نتایج خوب تیم‌های ما حاصل تحلیل‌هایی بود که کادر فنی تیم‌ها انجام دادند. شرایط بدنی تیم‌های ما خیلی خوب بود و این نشان می‌دهد که ظرفیت فوتبال ایران بیشتر از حریفان آسیایی است. البته مرحله بعد بسیار سخت تر است و تیم‌های‌ ما باید بسیار دقیق‌تر و با برنامه‌تر کار کنند و با تحلیل‌های خیلی خوبی باید به مصاف حریفانمان برویم که این از عهده مربیان جوان و خوش فکر ما برمی‌آید که عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام