دو گذرگاه غزه برای ورود خبرنگاران و تجهیزات پزشکی باز می‌شود
دو گذرگاه غزه برای ورود خبرنگاران و تجهیزات پزشکی باز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو گذرگاه «بیت حانون» و «کرم ابوسالم» در منطقه غزه امروز (دوشنبه) برای ورود کمک‌های بین‌المللی از جمله تجهیزات پزشکی بازگشایی خواهد شد. به نوشته وبگاه عرب۴۸، تجهیزات پزشکی سازمان ملل قرار است از گذرگاه «کرم ابوسالم» و فعالان و خبرنگاران نیز از گذرگاه «بیت حانون» وارد غزه خواهند […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو گذرگاه «بیت حانون» و «کرم ابوسالم» در منطقه غزه امروز (دوشنبه) برای ورود کمک‌های بین‌المللی از جمله تجهیزات پزشکی بازگشایی خواهد شد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، تجهیزات پزشکی سازمان ملل قرار است از گذرگاه «کرم ابوسالم» و فعالان و خبرنگاران نیز از گذرگاه «بیت حانون» وارد غزه خواهند شد

همزمان یک مقام امنیتی اسرائیلی به روزنامه هاآرتص گفت که این رژیم قصد دارد قواعد بازی را در غزه تغییر دهد و هرگونه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را منوط به توافق برای تبادل اسرا کند. تل آویو این خواسته‌ خود را به مصری‌ها اعلام کرده و منتظر پاسخ مصر و همچنین نیروهای مقاومت غزه است.

هیأت مصری روز گذشته پس از دیدار با مقامات صهیونیست در تل آویو از طریق گذرگاه «بیت حانون» وارد غزه شدند تا در خصوص تکمیل  پرونده آتش‌بس گفت‌وگو کنند. هیأت مصری به مقامات حماس گفته‌ که کشورهای اروپایی و آمریکا قول کمک برای بازسازی غزه را داده‌اند و باید آرامش کامل در غزه برقرار شود تا سرمایه‌گذاران طرح‌های خود را در غزه اجرا کنند.

بامداد روز جمعه،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر پس از ۱۲ روز موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

انتهای پیام/ص