دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فاروج برگزار شد
دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فاروج برگزار شد

خبرگزاری میزان – جواد جعفری، رئیس دادگستری شهرستان فاروج بیان کرد: هرساله ده‌ها نفر از عزیزانمان در نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در مسیر مبارزه با مواد مخدر به شهادت می‌رسند این امر هزینه‌هایی است که جامعه متحمل می‌شود، ولی چنانچه به خوبی فرهنگ سازی و آموزش صورت بگیرد هزینه‌ها به مراتب […]

خبرگزاری میزان – جواد جعفری، رئیس دادگستری شهرستان فاروج بیان کرد: هرساله ده‌ها نفر از عزیزانمان در نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در مسیر مبارزه با مواد مخدر به شهادت می‌رسند این امر هزینه‌هایی است که جامعه متحمل می‌شود، ولی چنانچه به خوبی فرهنگ سازی و آموزش صورت بگیرد هزینه‌ها به مراتب کمتر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد در راستای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اگر از ظرفیت کارشناسان و نخبگان استفاده کنیم و به دنبال راهکار‌ها باشیم به نتیجه خواهیم رسید ضمن اینکه بهترین درمان پیشگیری است.

جعفری با تاکید بر نقش فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص سوء مصرف مواد مخدر اظهار داشت: نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد بر کسی پوشیده نیست و همچنین باید در مدارس، اجتماعات و … فرهنگ سازی کنیم و خطرات مواد مخدر را به مردم بگوییم.

رئیس دادگستری فاروج خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد صاحب نظر در راستای مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: باید همت کنیم تا بتوانیم تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب‌ها اجتماعی را مدیریت کنیم.

جعفری به بیان علل وقوع آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد و سرقت پرداخت و گفت: در موضوع اعتیاد اولین عامل در دسترس بودن مواد مخدر است و یک فرد معتاد می‌تواند به راحتی مواد مخدر مورد علاقه اش را تهیه کند.

رئیس دادگستری شهرستان فاروج گفت: سرقت و اعتیاد علت و معلول همدیگر هستند و همواره در مسیر یک جاده دوطرفه قرار دارند.

رئیس دادگستری فاروج گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در فضای مجازی و عرصه‌های اجتماعی، اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری پاتوق‌ها در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

سید حجت صفدری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فاروج گفت: اداره بهزیستی یکی از دستگاه‌های مهم و تاثیر گذار در حوزه پیشگیری ودرمان اعتیاد است.

دادستان عمومی و انقلاب فاروج به بیان راهکار‌های عملی در راستای پیشگیری و مقابله با این آسیب اجتماعی پرداخت و گفت: آموزش خانواده‌ها از راهکار‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم است که از این حیث خانواده‌ها باید با تعامل رفتاری صحیح با فرزندانشان به طور نامحسوس، اما دقیق حرکات و رفتار‌های فرزندان خود را مورد رصد قرار داده و حتی با دوستان فرزندان خود ارتباط آگاهانه برقرار کنند تا متوجه شوند فرزندشان با چه افرادی و در چه محیط‌هایی در رفت و آمد هستند.

این مقام قضایی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است خاطر نشان کرد: نظارت، مراقبت و مشارکت همگانی سه عنصر تاثیر گذار در پیشگیری از وقوع جرائمی مانند سرقت و اعتیاد است.

انتهای پیام/