دومین «جشنواره عکس مستند تبریز» در سطح بین‌المللی برگزار شود
دومین «جشنواره عکس مستند تبریز» در سطح بین‌المللی برگزار شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: به بهانه تبریز ۲۰۱۸ می‌توان جشنواره عکس مستند تبریز را در سطح بین‌المللی و با حضور پررنگ‌تر عکاسان خارجی برگزار کرد. به گزارش قلم پرس، محمد محمدپور در دیدار با عوامل این جشنواره در محل دبیرخانه، اظهار کرد: اولین جشنواره سراسری عکس مستند تبریز نشانگر ظرفیت آذربایجان‌شرقی […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: به بهانه تبریز ۲۰۱۸ می‌توان جشنواره عکس مستند تبریز را در سطح بین‌المللی و با حضور پررنگ‌تر عکاسان خارجی برگزار کرد.

به گزارش قلم پرس، محمد محمدپور در دیدار با عوامل این جشنواره در محل دبیرخانه، اظهار کرد: اولین جشنواره سراسری عکس مستند تبریز نشانگر ظرفیت آذربایجان‌شرقی و تبریز در حوزه عکاسی مستند خواهد بود.

وی بسترها و ظرفیت‌های لازم برای عکاسی مستند را در استان و در تبریز فراوان خواند و جشنواره عکس مستند را فرصتی برای آمیختن تاریخ و زیبایی این خطه با هنر عکاسی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ شاهد تحولات عمیق فرهنگی و هنری بوده است، افزود: به جرات می‌توان گفت شخصیت‌های برجسته‌ای از این استان و این شهر ظهور کرده‌ و در تمدن دنیا تاثیرات مهمی گذاشته‌اند.

وی در ادامه درباره ظرفیت‌های گردشگری استان آذربایجان‌شرقی و تبریز ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی مجموعه گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری است و در طول تاریخ مورد توجه گردشگران بوده به طوریکه گردشگران سرشناس پس از ترک این دیار توصیفات قابل توجهی از آن کرده‌اند.

وی درباره اینکه جشنواره عکس مستند تبریز چگونه می‌تواند جزو برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ باشد، اظهار داشت: قطعاً می‌توان به بهانه تبریز ۲۰۱۸ این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کرد. در این سال، عکاسان نقاط مختلف دنیا می‌توانند در تبریز به عکاسی مستند پرداخته و آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز را می‌توان قطب عکاسی مستند کشور و جزو اولین‌های حوزه عکاسی دانست، گفت: به نظر می‌رسد جشنواره سراسری عکس مستند تبریز می‌تواند هم قابلیت‌های استان و کشور را مستند کند و هم این امکان را فراهم کند که عکاسان مستند سراسر ایران گرد هم بیایند.

وی ادامه داد: جشنواره عکس مستند تبریز فرصت خوبی است برای شناسایی و پرورش استعدادهای جوانان در این عرصه و نیز امکان ظهور و بروز برای عکاسان توانمند را به وجود می‌آورد.

محمدپور تاکید کرد: معتقدم جشنواره عکس مستند تبریز می‌تواند با اتکاء به ظرفیت‌های خود، سال‌ها و دهه‌های متمادی ادامه پیدا کند و این مستلزم تشکیل دبیرخانه دائمی است. اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز از هرگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد تا هرسال با دایره اثرگذاری بیش‌تر شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی همچنین در این دیدار در رابطه با حمایت از عکاسان مستند خاطرنشان کرد: انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی، وسیله حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از عکاسان است.

وی افزود: برگزاری جشنواره که پیشنهاد دوستان انجمن عکاسی بود بیانگر آن است که نیازی در این زمینه احساس می‌شود. جشنواره عکس مستند تبریز بی‌شک قادر خواهد بود از لحاظ ارتقاء کمی و کیفی آثار و همچنین سمت و سو دادن به عکاسان و گردهم‌آیی هنرمندان تاثیرگذار باشد.

محمدپور در پایان اعلام کرد: برگزاری «کارگاه ارتقاء زبان بصری در عکاسی مستند» با تدریس «پائولو پاتریزی»، عکاس مستند ایتالیایی، از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود که انتظار می‌رود آثار مثبتی را در پی داشته باشد.