دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه ‌تنها حق مردم بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند/ دامن نقد و انتقاد از تهمت و افترا به دور است
دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه ‌تنها حق مردم بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند/ دامن نقد و انتقاد از تهمت و افترا به دور است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ‌دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه‌ تنها حق بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند، چرا که در این جامعه بدون نقد و انتقاد مسئولان نمی‌توانند انجام‌ وظیفه کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده دوشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه، ‌ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، با بیان اینکه […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ‌دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه‌ تنها حق بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند، چرا که در این جامعه بدون نقد و انتقاد مسئولان نمی‌توانند انجام‌ وظیفه کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده دوشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه، ‌ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، با بیان اینکه دولت در طول سه سال گذشته سیاستی که ترغیب می‌کرد، بحث اعتدال و امید بود، اظهار داشت: البته گاهی در این مورد بدسلیقگی‌هایی شده و عنوان می‌شود که اعتدال یعنی عدم قبول جریان راست و چپ و تعابیر مختلفی که می‌شود.

وی ادامه داد: در آخرین ملاقات با رئیس‌ جمهوری بر این مسأله تأکید شد که اعتدال در برابر اسلامی است که در دنیای امروز خشونت و افراطی‌گری را تبلیغ می‌کند، که نمونه آن گروه‌های تکفیری و داعش بوده که کشتار و خشونت و غارت را تبلیغ می‌کنند و از اسلام چهره‌ای خشن به دنیا معرفی می‌کنند و در واقع اعتدال در مقابل این مسائل مطرح می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: در داخل نظام مملکت نیز توده مردم روش اعتدال و منطق و تدبیر ‌و عقلانیت را دوست دارند و گفتمانی که در سال ۹۲ از بین دیگر گفتمان‌ها برگزیدند، گفتمان اعتدال بود و دولت در ‌طول سه سال گذشته همه هم‌وغمش در جامعه سوق دادن سمت ‌و سوی تصمیمات سیاسی و فرهنگی به سمت اعتدال بود و هرگونه افراطی‌گری و مسائلی که می‌تواند در اذهان عمومی به‌ عنوان تندروی مطرح شود به آن سمت اعتدال ببرد و در طول این مدت همه روش اعتدال و عقلانیت مورد قبول و وثوق همه آحاد مردم بوده و این سیاست تا پایان عمر دولت ادامه خواهد یافت.

جبارزاده گفت: ما نیز در استان به‌عنوان نماینده و اجراکننده دستورات دولت، حمایت‌کننده روش و منش اعتدال هستیم و ان‌شاءالله در کنار این مسئله عقلانیت جزو توصیه‌های اکید رئیس‌جمهوری بوده و ما نیز مکلف هستیم و جزء وظایف ذاتی هر مسئول در دولت یازدهم است و افرادی که از اخلاق به دور باشند در بین مردم مقبولیت ندارند‌، بخصوص حرف‌هایی که دروغ است و افرادی که در کسوت و ‌مناصب و سمتی دروغ بگویند سال‌ها با انقلاب و اصول انقلاب فاصله‌ دارند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه ‌تنها حق مردم بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند، چرا که در این جامعه بدون نقد و انتقاد مسئولان نمی‌توانند انجام‌ وظیفه کنند.

جبارزاده، بیان کرد: ما نیز به تبعیت از دولت انتقاد و نقد را جزء هدیه‌هایی تلقی می‌کنیم که منتقدین به دولت هدیه می‌کنند و البته دامن نقد و انتقاد از تهمت و افترا به دور بوده و هر کس توهین کند مورد نکوهش است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته در دولت یازدهم ما در استان به دنبال آرامش سیاسی ‌بودیم و تمام تلاشمان این بود فضای دوقطبی یا چندقطبی و اختلاف‌ نظرهایی که وجود داشت در یک فضای صمیمی قرار دهیم و بارها تأکید کرده‌ایم در استان رابطه بین مردم و مسئولان رابطه‌ای دوستانه و محترمانه و به‌ دور از اختلاف بوده و هر کس بخواهد  اختلاف‌افکنی کند و یا به اختلافات دامن بزند قطعاً آنها را از جرگه موجود استان نمی‌شناسیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت استان قطعاً در سایه وحدت و صمیمیت و حس‌‌ برادری انسانی و اسلامی به وجود می‌آید، گفت: در سه سال گذشته آنچه درگذشته همچون اختلاف بین دستگاهی و بین مدیران، وجود داشت، کم بود و حتی گفتیم که دستگاه‌های دولتی حق شکایت از یکدیگر را ندارد و اگر موردی هم هست باید در استانداری حل و رفع شود البته در مقابل مردم هیچ اختلافی مورد پذیرش نیست‌.

وی ادامه داد: عملکرد سه‌ ساله دولت در طول دولت یازدهم در حال تدوین بوده و ان‌شاءالله عملکرد سال جاری در قابل فیلم و روش‌های جدید شیوه اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم خواهیم رساند و هر چقدر بتوانیم خدمات دولت و نظام را برجسته کنیم، بیشتر از پیش مردم را به ‌نظام امیدوار می‌کنیم چرا که دشمنان ما به دنبال این هستند که مرد‌م را ناامید و مأیوس کنند.