دولت اهتمامی برای ارسال لایحه جامع نظام انتخابات به مجلس ندارد
دولت اهتمامی برای ارسال لایحه جامع نظام انتخابات به مجلس ندارد

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : لایحه جامع نظام انتخابات در دولت مانده و برای اینکه لایحه را به مجلس ارسال کنند اهتمامی وجود ندارد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت،محمدجواد کولیوند در خصوص لایحه جامع نظام انتخابات، اظهار داشت: وزارت کشور به عنوان نماینده دولت […]

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت : لایحه جامع نظام انتخابات در دولت مانده و برای اینکه لایحه را به مجلس ارسال کنند اهتمامی وجود ندارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت،محمدجواد کولیوند در خصوص لایحه جامع نظام انتخابات، اظهار داشت: وزارت کشور به عنوان نماینده دولت کارهای لازم در خصوص تهیه لایحه جامع نظام انتخابات را تمام کرده و به کمیسیون‌های زیربنایی و سیاسی دولت ارجاع داده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آن مقطع سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت این لایحه را به وزارت کشور بازگرداند تا با سیاست های کلی انتخابات تطبیق دهند که این کار را انجام دادند.

وی افزود: وزارت کشور پس از تطبیق پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات با سیاست‌های کلی انتخابات این لایحه را به دولت ارسال کرد و اکنون حدود ۶ ماه است که این لایحه در دولت مانده و اهتمام جدی برای اینکه بخواهند لایحه را به مجلس ارسال کنند، وجود ندارد.

کولیوند با بیان اینکه اکنون دولت وارد بودجه شده و یقینا امسال دیگر نباید منتظر ارسال لایحه جامع نظام انتخابات باشیم، متذکر شد: با توجه به تجربه‌ای که در این ۲ دوره داریم تصور می‌کنم که دولت نمی تواند این لایحه را به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق دستور دکتر لاریجانی جلسه‌ای مشترک بین شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت کشور، کمیسیون شوراها و معاونت قوانین مجلس به صورت مستمر برگزار می‌شود، ادامه داد: تعدادی از اصلاحات بیّن قانون انتخابات ریاست جمهوری را انجام داده‌ایم ولی شرایط انتخاب شوندگان انتخابات ریاست جمهوری را ما نمی‌توانیم تعیین کنیم زیرا بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات، شورای نگهبان باید مصادیق رجل سیاسی را تعیین کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط عمومی و اختصاصی کاندیداهای ریاست جمهوری، رجل سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر بودن، مدرک تحصیلی و سن را باید شورای نگهبان مشخص کند تا در قانون گنجانده شود.

کولیوند با اشاره به قوانین پراکنده برای هر انتخاباتی، گفت: ما باید یک قانون برای کل انتخابات‌ها داشته باشیم./