دموکراسی‌ترین نظام در ایران مستقر است/ زبانزد بودن نقش بی‌نظیر رهبری در برگزاری پرشکوه انتخابات
دموکراسی‌ترین نظام در ایران مستقر است/ زبانزد بودن نقش بی‌نظیر رهبری در برگزاری پرشکوه انتخابات

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به کار بردن عبارت «شهر قهرمان تبریز» توسط مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف گفت: ایشان این تعبیر را در هیچ جای دیگر به کار نمی‌برند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که […]

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به کار بردن عبارت «شهر قهرمان تبریز» توسط مقام معظم رهبری در مناسبات مختلف گفت: ایشان این تعبیر را در هیچ جای دیگر به کار نمی‌برند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که به مراسم تودیع و معارفه امامان جمعه پیشین و جدید تبریز اختصاص داشت، اظهار داشت: شما افتخار بزرگی دارید که مقام معظم رهبری ریشه در آذربایجان دارد و وقتی بعضاً به زبان ترکی احوالپرسی می‌کنند، مردم غوغا به پا کرده و به هیجان می‌آیند.

وی با اشاره به خاطره استقبال کم‌نظیر مردم تبریز و آذربایجان از حضور معظم له در تبریز افزود: آن خاطره شکوهمند هنوز در ذهنمان باقی مانده است و یادمان نمی‌رود در طول اقامت ایشان در تبریز وقتی برای حضور در برنامه‌ها از مسیری قصد عبور داشتند، مردمی که متوجه عبور ایشان می‌شدند ساعت‌ها سرپا می‌ایستادند تا اظهار علاقه و ارادت کنند.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه خاطره عجیبی بود و این عشق الهی است که هیچ یک از رهبران دنیا چنین چیزی برایشان اتفاق نمی‌افتد، ابراز داشت: در گیلان جوانی با قیافه امروزی به ماشین ایشان بوسه می‌زد؛ این عشق، علاقه و صمیمیت در دنیا پیدا نمی‌شود و مردم در جاهای مختلف دنیا با بعضی از رهبران با گوجه‌فرنگی استقبال می‌کنند.

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ما در شبانه‌روز با جوانانی مواجه هستیم که خواستار چفیه، انگشتر و یک یادگاری از معظم له هستند و همین انس و الفت بین مردم و رهبری نظام را سر پا نگه داشته است.

وی اذعان داشت: نقش بی‌نظیر ایشان در برگزای پرشکوه انتخابات برای دوست و دشمن و کسانی که به خون نظام تشنه هستند زبانزد بوده به‌طوریکه کسانی بودند که نتوانستند در مدت قانونی خود را به صندوق‌های رأی برسانند و بیان رهبر راهگشا شده و مردم به پیام رهبری لبیک گفتند و بعد از گذشت ۳۸ سال از نظام چنین علاقه‌ای نشان دادند.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبری در انتخابات پیروزی، پیروزی ملت است، افزود: دموکراسی‌ترین نظام در ایران مستقر است و قطعاً چنین انتخابات و اظهارنظرهایی در کشورهای همجوار سراغ نداریم،؛ شاهد هستیم در عربستان سعودی هنوز زن حق رانندگی ندارد و نصف جمعیتش از داشتن سواد کافی محروم هستند.

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: چند سال است در این کشورها مردم مظلوم شبانه‌روز زیر بمباران هستند و اسم خود را خادم‌الحرمین گذاشته‌اند در حالی که باید گفت حرمین زندانی شما هستند.

وی تشریح کرد: در طول ۳۰ سالی که در دفتر مقام معظم رهبری هستم،روزی نبوده که درس تازه‌ای از ایشان    یاد نگرفته باشم؛ مردی که جز به رضایت خدا فکر نمی‌کند و چه بگویم از آن مناجات‎ها، نیایش‎ها، گریه‎های شبانه، رسیدگی به ضعفا و سرکشی به خانواده‎های شهدا در محروم‌ترین نقاط شهر.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی و دوری از ریخت و پاش‌ها اضافه کرد: صرف بیهوده و نامناسب منابع و بیت‌المال ممنوع است و باید این کشور را سالم تحویل نسل‎های بعدی بدهیم؛ ۵۰ سال دیگر کسی ما را نخواهد شناخت اما باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

وی تأکید کرد: روزی می‌رسد که برادر از برادر، زن از شوهر، شوهر از زن و دوست از دوست گریزان است و باید حواسمان را جمع کنیم و از فرصت ماه رمضان حداکثر استفاده را در خودسازی ببریم.