دغدغه اساسی نابینایان اشتغال آنان است / متأسفانه برخی مسوولان اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند
دغدغه اساسی نابینایان اشتغال آنان است / متأسفانه برخی مسوولان اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند

  مدیرعامل جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی گفت. دغدغه اساسی نابینایان اشتغال آنان است که متأسفانه برخی مسوولان و مدیران استانی اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند. به گزارش قلم پرس، فرهاد عبدوی، در هفته گرامیداشت نابینایان، در جمع اصحاب رسانه گفت: جامعه نابینایان، در سال ۱۳۶۰ به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیم‌ترین تشکل‌های جامعه نابینایان تشکیل‌شده است […]

 

مدیرعامل جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی گفت. دغدغه اساسی نابینایان اشتغال آنان است که متأسفانه برخی مسوولان و مدیران استانی اعتقادی به اشتغال نابینایان ندارند.

به گزارش قلم پرس، فرهاد عبدوی، در هفته گرامیداشت نابینایان، در جمع اصحاب رسانه گفت: جامعه نابینایان، در سال ۱۳۶۰ به‌عنوان بزرگ‌ترین و قدیم‌ترین تشکل‌های جامعه نابینایان تشکیل‌شده است و هدف آن جهت رفاه نابینایان و ارتقای سطح فرهنگی آن‌ها است

وی افزود: بودجه حمایتی که سالانه از سوی بهزیستی پرداخت می‌شد از سال ۸۷ قطع‌شده و این تشکل که به‌صورت NGO و خودگردان فعالیت می‌کند باید هزینه‌های خود را تأمین کند و از سویی دیگر اعضای جامعه نابینایان اضافه‌شده و تأمین هزینه‌ها به‌سختی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان شد: نابینایان توانمندی‌ها و سطح سواد بالایی دارند، پس از مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی گریبان گیر نابینایان است، افراد جامعه ما هنوز نحوه برخورد صحیح با نابینایان را بلد نیستند و به توانمندی‌ها آن‌ها ایمان ندارند.

فرهاد عبدوی بیان کرد: حدود هفت‌صد نفر عضو فعال داریم که خود و خانواده آن‌ها با ما همکاری دارند و تشکیلات جامعه نابینایان به‌صورت هیئت‌مدیره‌ای و به‌صورت مردم‌نهاد اداره می‌شود.

وی تصریح می‌کند: آموزش قالیبافی برای نابینایان، موسیقی و قرارداد با مرکز آموزشی زبان انگلیسی برای نابینایان که با تخفیفت ویژه‌ای برای نابینایان برخوردار است از دیگر اقدامات فرهنگی برای نابینایان است.

وی از عملکرد شش‌ماهه اول سال ۹۶ می‌گوید: برگزاری مراسم افطاری برای ۸۰۰ نفر در ماه مبارک رمضان و توزیع صد بسته مواد غذایی برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت عیدانه هشت و نیم میلیون تومان، وام ضروری برای ۶۰ مورد در قالب ده قسط مبلغ یک‌میلیون تومان برای خانواده‌های در بخش توان‌بخشی بود.

مدیرعامل جامعه نابینایان استان آذربایجان شرقی افزود: مشکلات ساختمان‌های ویژه نابینایان و ناشنوایان در پارک آنالار و آتالار، پل عابر پیاده منتهی به این پارک بافاصله زیادی از پارک قرار دارد.