دشمنان نفوذسایبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند
دشمنان نفوذسایبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند

[ad_1] فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: دشمنان نفوذ سایبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از این طریق در پی ضربه زدن به کشور هستند. داود اسدیان در سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا نیازمند توجه به حوزه سایبری و […]

[ad_1]

فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: دشمنان نفوذ سایبری را در دستور کار خود قرار داده‌اند و از این طریق در پی ضربه زدن به کشور هستند.

داود اسدیان در سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، اظهار داشت: در این راستا نیازمند توجه به حوزه سایبری و پدافند غیرعامل ضروری است و باید تمامی امکانات و ظرفیت‌ها را بسیج کرد.

وی بیان کرد: با مرور منشور گام دوم انقلاب می توان اهمیت آسیب‌شناسی و آفت‌شناسی و زمینه‌های نفوذ را متوجه شد.

فرماندار مراغه خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های این‌چنینی فرصت ارزشمندی برای شناخت ظرفیت و بررسی راه‌های مقابله و ریشه‌کنی آسیب ها است.

وی تاکید کرد: با برگزاری همایش ملی پدافند سایبری به دنبال این هستیم که نتایج و یافته های آن را دسته بندی کنیم تا دستگاه‌های متولی و کل جامعه از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم اعلام کرد: در عصر ارتباطات و فضای مجازی هستیم و هرکس در این عرصه موفق عمل کند پیشرفت شایانی خواهد داشت.

«محمدرضا ولیلو» اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در زمینه پدافند سایبری ورود کرده و ۲ کنفرانس موفق قبلی را برگزار کردیم و امروز سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا مجوز فصلنامه مطالعات حقوقی فضای مجازی را در ۱۷ آبان سال گدشته برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه دریافت کردیم.

ولیلو دانشگاه آزاد اسلامی مراغه را قطب حقوقی کسور دانست و گفت: در همین راستا کلینک حقوقی زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مراغه تاسیس کردیم.

وی در این مراسم از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل خواست تا عنوان قطب علمی قرارگاه سایبری کشور را برای دانشگاه آزاد مراغه اعطا کنند.

«پدافند سایبری و پاندمی کوئید ۱۹» محور ویژه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به شمار می‌رود. 

دو کنفرانس پیشین نیز طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شده بود و برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه سه هزار دانشجو و ۱۱۰ عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که در ۹ رشته مقطع دکتری، ۴۱ رشته کارشناسی ارشد و ۴۸ رشته کارشناسی در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

 

[ad_2]