دستورات در شرایط بحرانی فقط باید از سوی فرمانده مدیریت بحران صادر شود
دستورات در شرایط بحرانی فقط باید از سوی فرمانده مدیریت بحران صادر شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: متاسفانه در بسیاری از بخش ها از هم گسیختگی امکانات سبب می شود که نه تنها حضور مسئولان مختلف کنار یکدیگر اهرمی مثبت نباشد بلکه سبب می شود که مسئولان تاثیر یکدیگر را خنثی کنند. به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس […]

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: متاسفانه در بسیاری از بخش ها از هم گسیختگی امکانات سبب می شود که نه تنها حضور مسئولان مختلف کنار یکدیگر اهرمی مثبت نباشد بلکه سبب می شود که مسئولان تاثیر یکدیگر را خنثی کنند.

به گزارش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به وقوع سیل در شیراز، گفت: مدیریت بحران و همبستگی مسئولان در شیراز در حد عالی دیده شد و عنایت الله رحیمی استاندار فارس در موضوع مدیریت سیل اقداماتی انجام داد که سبب انسجام و همبستگی در این استان شد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه مردم استان فارس در موضوع سیل شیراز با یکدیگر متحد شده و به سختی و رنج بحران سیل، با انسان دوستی رنگ و بوی دیگری دادند، افزود: بنده تحقیقاتی میدانی از مدیریت بحران سیل شیراز داشتم که یکی از دلایل موفقیت استاندار فارس این بود که حادثه را به موقع و آنی و به صورت میدانی مدیریت کرد.

در حادثه سیل شیراز حتی رییس ستاد مدیریت بحران تحت فرماندهی استاندار بود

وی ادامه داد: این موضوع بسیار مهم است که در شرایط اضطراری حتما دستور از یک نقطه یعنی از سوی فرمانده مدیریت بحران صادر شود که در سیل شیراز حتی رییس ستاد مدیریت بحران تحت فرماندهی استاندار بود.

آقاپور با اشاره به اینکه تمامی مسئولان در موضوع سیل شیراز حضور داشتند اما همگی به صورت یکپارچه از استاندار فرمانبری می کردند، تاکید کرد: استاندار توانست تمام نیروها را با یکدیگر هماهنگ کرده و به صورت فراجناحی عمل کند و این موضوع بسیار مهم است که در حوادث مختلف دولت، بسیج، سپاه و ارتش بپذیرند که یک نفر تصمیم گیری می کند تا از گسیختگی تصمیمات جلوگیری شود.

حدود ۸ هزار نفر در نمایشگاه بین المللی شهر شیراز و در چادرها اسکان داده شدند

وی با بیان اینکه فرماندهی استاندار فارس سبب شد که عموم مردم برای کمک به سیل زدگان بسیج شوند، افزود: رسیدگی عمومی به مصدومان یکی دیگر از اقدامات مهم بود که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هماهنگی استانداری در حادثه سیل به صورت یکپارچه و آنی عمل کرد.

متاسفانه در بسیاری از بخش ها از هم گسیختگی امکانات سبب می شود که نه تنها حضور مسئولان مختلف کنار یکدیگر اهرمی مثبت نباشد بلکه سبب می شود که مسئولان تاثیر یکدیگر را خنثی کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه حضور مستمر مدیران به ویژه مدیران زن در مدیریت بحران و نقش آنها در کنترل کمپ ها و چادرهای اختصاصی نقطه عطف در حادثه سیل شیراز بود، ادامه داد: در این حادثه حدود ۸ هزار نفر در نمایشگاه بین المللی شهر شیراز و در چادرها اسکان داده شدند و حدود ۷۰۰ پزشک به صورت تیمی همراه با تجهیزات وارد چادرها شده و افراد را معاینه کرده و از آنها دلجویی می کنند.

خسارت سیل شیراز به صورت آنی پرداخت شد

وی با بیان اینکه مدیریت اطلاع رسانی سیل در استان فارس خوب بود و این سبب بسیج عمومی مردم به شکل صحیح شد، ادامه داد: خسارت سیل با هماهنگی استاندار با رییس جمهور، رییس دیوان محاسبات و بانک های عامل در استان به صورت آنی پرداخت شد که این موضوع با پرداخت خسارت در ۶ ماه آینده متفاوت است.

عضو هیئت رییسه مجلس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مسئولان کشوری در حادثه سیل در فواصل مختلف وارد شیراز شده و هرکدام در کنار استاندار اهرمی برای مدیریت بحران شدند، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از بخش ها از هم گسیختگی امکانات سبب می شود که نه تنها حضور مسئولان مختلف کنار یکدیگر اهرمی مثبت نباشد بلکه سبب می شود که مسئولان تاثیر یکدیگر را خنثی کنند./