دستاوردهای دولت یازدهم متعلق به ملت ایران است/ رتبه نخست جهانی در رشد علمی افتخار بزرگ ملی است
دستاوردهای دولت یازدهم متعلق به ملت ایران است/ رتبه نخست جهانی در رشد علمی افتخار بزرگ ملی است

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دنیا با مشاهده قدرت اقتصادی ایران، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حین تحریم؛ و همزمان تلاش مصرانه ایرانیان برای احقاق حق خود سر تسلیم فرود آورد، اظهار داشت: وقتی قدرت اقتصادی ایران با ایجاد رشد اقتصادی، مهار تورم و آرامش در بازار به رخ جهانیان کشیده شد، حاضر شدند […]

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دنیا با مشاهده قدرت اقتصادی ایران، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حین تحریم؛ و همزمان تلاش مصرانه ایرانیان برای احقاق حق خود سر تسلیم فرود آورد، اظهار داشت: وقتی قدرت اقتصادی ایران با ایجاد رشد اقتصادی، مهار تورم و آرامش در بازار به رخ جهانیان کشیده شد، حاضر شدند پای برجام را امضاء کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی چهارشنبه شب در دیدار صمیمی با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان خراسان رضوی، با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه اقتصادی، گفت: دنیا در شرایط فشار، تحریم و سختی‌ها، رشد مثبت اقتصادی و کاهش تورم را در ایران آشکارا مشاهده کرد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه “علت روی آوردن دشمن به سلاح تحریم، احساس ضعف در اقتصاد ایران بود”، خاطر نشان کرد: اگر برآیند اقتصادی کشورمان در سالهای اخیر، همچنان اتکاء به صادرات نفتی و واردات انبوه کالای خارجی بود، بدیهی است که دشمنان برای رسیدن به مقاصدشان به فکر ادامه اعمال تحریم و فشار می افتادند، بر میز مذاکره حاضر نمی شدند و نهایتا در همان مرجعی هم که قطعنامه و تحریم علیه ملت ما تصویب کرد، مجبور به لغو آنها نمی شدند.
دکتر روحانی اضافه کرد: اما زمانی که دنیا مشاهده کرد که در دوران تحریم، توانستیم روی پای خود بایستیم و در تمام بخش‌های صنعتی، خدماتی و کشاورزی رشد مثبت اقتصادی ایجاد کنیم و وقتی جهان دید که می‌توانیم با همت مردم، تورم افسار گسیخته را مهار کنیم و تلاش ملت و دولت یازدهم را در این زمینه مشاهده کرد، متوجه شد که تحریم بی‌فایده است.
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در سایه آرامش و ثبات بازار توانسته‌ایم به گشایش دست یابیم، گفت:‌ در سایه ایجاد آرامش در بازار و تلاش مردم، به گشایش، توافق و تعامل با جهان رسیدیم و این تعامل، ناشی از همراهی مردم و راهنمایی‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری بود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اگر نمی‌توانستیم در جامعه، اقتصاد، بازار ارز، قیمت کالا و ارزش پول ملی آرامش ایجاد کنیم امروز نمی‌توانستیم به شرایطی برسیم که گشایش‌های مختلف را تجربه کنیم.
رییس‌ جمهوری افزود: با ایجاد آرامش به گشایش دست یافتیم و درهای حرکت به سمت پیشرفت به روی ملت ایران گشوده شده است و راه تعامل با جهان در بخش اقتصادی به روی ملت‌مان باز شده است.
دکتر روحانی با اشاره به افزایش جذب سرمایه خارجی در استان خراسان رضوی، گفت: بدون تردید اگر در داخل کشور مردم به سمت سرمایه‌گذاری داخلی گرایش نشان نمی‌دادند و رونق اقتصادی توسط مردم بوجود نمی‌آمد، خارجی‌ها هم از سرمایه‌گذاری در کشورمان استقبال نمی‌کردند، لذا سرمایه‌گذاری داخلی ما باعث شده که سرمایه خارجی نیز وارد کشورمان شود.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه امروز توانسته‌ایم حق ملت ایران را به کرسی بنشانیم، اظهار داشت: شاید کسی باور نکند که حل ابهام آفرینی ها در موضوع پی‌ام‌دی چه کار بزرگی بوده است. عمده فشارها ، تحریم‌ها و قطعنامه‌های ظالمانه بر مبنای پی‌ام‌دی، به کشورمان اعمال شد و بر این اساس پرونده عظیمی را در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، علیه کشورمان تشکیل داده بودند و صدها ابهام و سوال در این زمینه مطرح کرده بودند که بسیاری از کارشناسان و متخصصین، اذعان می‌کردند تا دو دهه هم امکان ندارد بتوان به این سوال‌ها پاسخ‌ داد.
دکتر روحانی اضافه کرد: همه تلاش ما بر این بود که بتوانیم پایه و اساس تحریم و ظلم به ملت ایران را کنار بگذاریم و زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که تمام مسایل گذشته هسته‌ای ایران پایان یافته است و هیچ سوالی نسبت به گذشته این فعالیت‌ها وجود ندارد، این به معنای بزرگترین پیشرفت فنی، حقوقی و سیاسی برای ایران در برابر جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و این گشایش‌ها در سایه ایجاد آرامش، حضور بانشاط و اراده مردم، حاصل گردید.
رییس‌ جمهوری تمام دستاوردهای دولت یازدهم را متعلق به ملت ایران و در سایه تلاش آنان دانست و اظهار داشت: اگر ملت بزرگ ایران، آرامش و گشایشی بزرگ را با استقامت خود و تلاش فرزندانش ایجاد کرده، مگر می‌شود کسی از این موضوع ناراحت باشد.