در خصوص کاهش مالیات پیش بینی شده با نمایندگان مکاتبه کرده ایم/ بحث های مالیاتی مطرح شده در جامعه واقعیت ندارد
در خصوص کاهش مالیات پیش بینی شده با نمایندگان مکاتبه کرده ایم/ بحث های مالیاتی مطرح شده در جامعه واقعیت ندارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، در خصوص بحث درصد مالیات پیش بینی شده برای استان واکنش نشان داده و با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در خصوص وصول مالیات بین استان های دیگر رتبه ۱۵ به آنطرف را دارد گفت: در این راستا برای تعیین سهمیه استانی از وصول مالیات با نماینندگان […]

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی، در خصوص بحث درصد مالیات پیش بینی شده برای استان واکنش نشان داده و با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در خصوص وصول مالیات بین استان های دیگر رتبه ۱۵ به آنطرف را دارد گفت: در این راستا برای تعیین سهمیه استانی از وصول مالیات با نماینندگان مکاتتبه کرده ایم تا در زمان تصویب لایحه اقدام کنند.

رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار قلم پرس، در خصوص مباحث اخیر در خصوص درصد مالیات پیش بینی شده برای استان در لایحه بودجه سال ۹۶،  اظهار داشت: بحث مالیات اینکه مطرح شده است که مالیات بالایی برای استان تعین شده است اینگونه نیست و خوشبختانه آمار و ارقام در دست است.

وی، گفت: استان آذربایجان شرقی حداقل در ۵ سال اخیر در وصول مالیات از رتبه ۱۵ به آنطرف بوده ایم به هیچ وجه سعی نکرده ایم عرصه تولید و صنعت را برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان تنگ کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: این مالیات که تعیین می شود، مالیات بر درآمد بوده و این رقمی که  تصویب می شود به این معنی نیست که این مالیات وصول خواهد شد چه بسا که در سال گذشته استان آذربایجان شرقی تنها ۸۹ درصد از مالیات پیش بینی شده را وصول کرد.

وی، ادامه داد: جرو استان هایی هستیم که با سهمیه مصوب بسیار فاصله داریم، یعنی استان هایی داریم که حتی به اندازه ۱۶۰ درصد وصول مالیات داشته اند و رقم مصوب مبنی این نیست که حتما وصول خواهیم کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: درواقع سیاست های وصولی استان بر مبنای واقعیت و توانمندی های بنگاه های اقتصادی استان است، هر کسی درآمد داشته باشد  متناسب با عدالت از آن مالیات وصول خواهد شد و اگر درآمد نداشته و ضرر و زیان داشته باشد از معافیت هم معاف خواهد شد و چه بسا افرادی هستند که از معافیت ها استفاده میکنند و برخی نیز مالیات می دهند.

وی، بیان کرد: اینکه مطرح می شود زیاد تعیین شده اینگونه نیست و این شائبه که این مساله در استان انجام می شود باید گفت بحث تعیین و مشخص کردن ارقام مالیاتی در استان ها معین نمی شود بلکه در سطح ملی تصمیم گیری می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی افزود: استان آذربایجان شرقی جزو استان هایی هست که مالیات بسیاری وصول نکرده، به طوری که در مواقعی استان اصفهان ۴۷ درصد و استان ما ۳۰ درصد افزایش داشته و این ارقام در سالهای مختلف تغییر کرده است.

وی، اضافه کرد: در راستای کاهش درصد معیین شده تلاش داریم و به نمایندگان نیز صحبت کرده ایم و کتبا نیز اعلام شده تا در مرحله تصویب، از تصویب این ماده جلوگیری شده و در حد میانگین کشوری سهیمه ما تصویب شود

حسینی خاطرنشان کرد: ما در استان بر اساس عدالت مالیاتی عمل خواهیم کرد و هیچ سرمایه گزاری بیش از مالیات واقعی پرداخت نخواهد کرد و به بنگاه داران و تولیدکنندگان اطمینان می دهیم که در بحث های در آمدی و وصول مالیاتی عدالت مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد و قرار نیست  فشار وارد شود.