دریاچه ارومیه را از خطر حتمی دور کرده ایم / تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد
دریاچه ارومیه را از خطر حتمی دور کرده ایم / تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد

رییس‌ جمهوری، با بیان اینکه اولین مصوبه دولت یازدهم راجع به دریاچه ارومیه بود، گفت: دریاچه ارومیه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما با اقداماتی که انجام شد توانستیم  آنرا از خطر حتمی دور کنیم و این  قدم بسیار مؤثری بود . به گزارش قلم پرس حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در گفت […]

رییس‌ جمهوری، با بیان اینکه اولین مصوبه دولت یازدهم راجع به دریاچه ارومیه بود، گفت: دریاچه ارومیه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما با اقداماتی که انجام شد توانستیم  آنرا از خطر حتمی دور کنیم و این  قدم بسیار مؤثری بود .

به گزارش قلم پرس حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم، در بخش از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره برنامه جامع دولت در رابطه با موضوع فوق‌العاده مهم آب و محیط زیست در کشور گفت: مسأله سیاست خارجی و برجام، یک اولویت بود تا آرامش و ثبات در اقتصاد بوجود آوریم که مردم بتوانند یک حرکتی را به پیش داشته باشند. در زمینه سلامت نیز اقدامی کنیم تا مردم احساس امنیتی کنند که خدای ناکرده اگر روزی مریض شدند با هزینه بسیار کم بتوانند سلامت خود را بازیابند.

رییس جمهوری تاکید کرد: بخاطر شرایط خاص از ابتدای دولت بر سر محیط زیست و مسأله آب حساس بودیم و اولین مصوبه دولت یازدهم راجع به دریاچه ارومیه بود و در سفر به استان آذربایجان غربی نیز بسیار خوشحال شدیم که شنیدیم وضعیت این دریاچه تثبیت شده است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دریاچه ارومیه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما با اقداماتی که انجام شد توانستیم  آنرا از خطر حتمی دور کنیم و این  قدم بسیار مؤثری بود . همواره در دولت تلاش کردیم که برای محیط زیست کاری انجام دهیم و در زمینه بنزین و گازوییل اقدامات بسیار مؤثری را انجام دادیم و با اقداماتی که انجام شده امروز اکثر نیروگاه‌ها از سوخت گاز به جای سوخت مایع  استفاده می کنند به نحوی که در سال ۹۲، ۴۳ درصد سوخت نیروگاه‌ها از سوخت مایع یعنی گازوییل یا نفت کوره بوده و امسال این رقم به ۹ درصد می‌رسد.

رییس جمهوری به مشکل کمبود آب کشور اشاره کرد و گفت: مسأله آب بسیار اهمیت دارد و یک مسأله فانتزی نیست بلکه برای کشور مسأله ای حیاتی است و اگر دیر بجنبیم حتی برای آب آشامیدن مردم در بعضی از شهرهای بزرگ دچار مشکل می‌شویم و دولت راه‌های مختلفی برای مواجهه با آن در نظر دارد که  واردات آب از کشورهای همسایه یکی از راه‌حل‌هایی است که مد نظر است.