«درفشی » مدیر نمونه صنعت پتروشیمی شد/ صادرات محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۵ کشور اروپایی
«درفشی » مدیر نمونه صنعت پتروشیمی شد/ صادرات محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۵ کشور اروپایی

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدعلی زمان خانی مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران ” انرژی نیوز” نشان مدیر نمونه صنعت پتروشیمی در حوزه حفظ و نگهداشت تولید در سال جهش تولید را تقدیم مهندس درفشی مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز نمود.   پتروشیمی تبریز ثبت بالاترین رکورد تولید، فروش و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدعلی زمان خانی مدیر مسئول شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران ” انرژی نیوز” نشان مدیر نمونه صنعت پتروشیمی در حوزه حفظ و نگهداشت تولید در سال جهش تولید را تقدیم مهندس درفشی مدیر عامل شرکت پتروشیمی تبریز نمود.

 

پتروشیمی تبریز ثبت بالاترین رکورد تولید، فروش و صادرات محصولات پلیمری و پتروشیمی برای دومین سال متوالی ، حفظ و نگهداشت تولید با اجرای طرح های ابتکاری و نو آورانه رفع موانع و گلوگاه های فنی و عملیاتی ، اتخاذ رویکردی توسعه گرایانه با آغاز عملیات اجرایی دهها طرح جدید افزایش ظرفیت از جمله اتصال به خط لوله اتیلن غرب، دریافت مجوز موافقت اصولی احداث پلی اتیلن ۳۱۰ هزار تنی از وزارت نفت، راه اندازی اکسترودر دوم پلی اتیلن و رکورد تولید پلی اتیلن از ابتدای راه اندازی تاکنون، متنوع سازی از جمله طرح احداث واحد پلی پروپیلن سبب تولید و زیست محیطی که نقشی بی بدیل در رونق و توجیح اقتصادی ساخت خط لوله اتیلن غرب داشته شده است که موجب شکل گیری آوردگاه بزرگ سازندگی، کار و اشتغال برای صنعت گران، پیمانکاران، مشاوران و فارغ التحصیلان دانشگاه ها شد، نشانه تلاش، همت، برنامه ریزی، هماهنگی، همبستگی، همکاری و اتحادی است که، همچون پیکری واحد در ارکان شرکت پتروشیمی تبریز از ستاد، مدیریت ها و واحدهای پشتیبانی ، قابل مشاهده است.

 

کسب تندیس صادرکننده نمونه کشوری و استانی سال ۹۹

دریافت عنوان صنعت بدون آلاینده از معاون رییس جمهور بدنبال بهره برداری از پروژه های وزین زیست محیطی پوشش گذاری حوضچه های واحد تصفیه پساب و واحد ABS و راه اندازی پروژه انتقال و تصفیه تکمیلی پساب خروجی تصفیه خانه شهر تبریز به شرکت پتروشیمی تبریز جهت مصارف صنعتی و ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز

 

«گازمایع» جایگزین «نفتا» در سبد خوراک پتروشیمی تبریز

مدیرعامل پتروشیمی تبریز  با بیان اینکه «گازمایع» جایگزین «نفتا» در سبد خوراک پتروشیمی تبریز شد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری جدید پتروشیمی «تبریز» در «عسلویه» انجام می شود و  ایران را از واردات یک محصول استراتژیک پتروشیمی بی‌نیاز می‌کنیم.

صادرات محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۵ کشور اروپایی

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: محصولات پتروشمی تبریز به ۳۵ کشور صادر می شود که عمده این کشورها در اروپا قرار دارند.

درفشی  اظهار داشت: در سال جهش تولید با وجود کرونا و شرایط تحریمی ۱۰۷ درصد در تحقق اهداف خود موفقیت داشتیم.

وی اضافه کرد: محصولات پتروشمی تبریز به ۳۵ کشور صادر می شود که عمده این کشورها در اروپا قرار دارند.

درفشی گفت: کیفیت محصولات پتروشیمی تبریز به قدری بالاست که در رقابت با عربستان  گوی سبقت را ربوده و با مشتری های اروپایی خود به حد وفاداری رسیده ایم.

وی به تراکنش های مالی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: بنا برگزارش بانک مرکزی از ابتدای سال۹۷ تاکنون به ۹۹درصد تعهدات ارزی خود عمل کرده ایم. 

درفشی در بخشی از گزارش خود گفت:  تنها مجموعه پتروشیمی هستیم که بنا داریم اولین محصول صد در صد ایرانی را تولید کنیم. 

مدیرعامل پتروشیمی تبریز به توافق خود با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای استفاده از پساب ها نیز اشاره کرد و گفت:  با وجود اینکه ما از دهه هفتاد قرارداد داشتیم که از آب زرینه رود برای مایحتاج صنعتی خود استفاده کنیم اما اخیراً با شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی توافق کردیم که بجای استفاده از آب شرب از پساب های استفاده کنیم که این اتفاق بزرگی در زمینه صرفه جویی آب و موضوعات زیست محیطی است.

 

پتروشیمی تبریز صنعت سبز

درفشی با بیان اینکه پتروشیمی تبریز براساس استانداردهای بین‌المللی زیست محیطی طراحی شده و در حفاظت از محیط زیست پیشرو است تصریح کرد: آلایندگی پتروشیمی تبریز به صفر رسیده و بین صنایع پتروشیمی کشور به عنوان صنعت سبز شناخته می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز به فرآیند مدیریت زیست محیطی ، تصفیه خانه متمرکز و سیستم زباله‌سوز پیشرفته اشاره کرد و اینکه پتروشیمی تبریز اولین شرکت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است که در سال ۱۳۷۹ مدیریت زیست محیطی را شروع کرده است. 

درفشی در ادامه گزارش خود به گسترش فضای سبز پتروشیمی تبریز، نگهداری و گسترش گلخانه‌های موجود، مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی مجتمع، پروژه‌های بازیاتی گازهای ارسالی به مشعل اصلی مجتمع، پروژه انتقال الفین جهت بازیافت هیدروکربن ها، پروژه هیدروژناسیون انتخابی، باز چرخانی کلیه پساب های موجود در سطح مجتمع اشاره کرد.

درفشی در خصوص توسعه فضاهای سبز تصریح کرد: گسترش فضای سبز در داخل و خارج از سایت پتروشیمی ،حفظ و توسعه فضای سبز گسترده داخل پتروشیمی(حدود ۱۰۰ هکتار)که تقریباً یک چهارم از فضای کل پتروشیمی را شامل می‌شود، نگهداری و گسترش گلخانه های موجود در مجتمع و احداث بوستان پتروشیمی در منطقه جنگلکاری عون بن علی از جمله این طرح‌ها  هستند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: پتروشیمی تبریز در حفاظت از محیط زیست پیشرو است و با حرکت در جهت رسیدن به آرمان خود و رعایت سه نکته مهم بدون خطا، بدون حادثه و بدون آلایندگی امیدواریم پتروشیمی تبریز را نگین صنایع پتروشیمی ایران تبدیل کنیم.

درفشی، به پروژه مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی مجتمع مطابق قوانین ملی و بین‌المللی مدیریت پسماندها اشاره و افزود: با انجام این پروژه کلیه پسماندهای تولیدی سطح مجتمع مطابق قوانین ملی و بین‌المللی مدیریت پسماندها طبقه بندی گردیده و فرآیند تولید، جمع‌آوری، بسته‌بندی، نگهداری موقت، حمل و نقل و تعیین تکلیف نهایی پسماندها مشخص شده و تحت نظارت واحد محیط زیست کنترل و مدیریت می‌گردد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: پتروشیمی تبریز در حفاظت از محیط زیست پیشرو است و با آرمان خود پتروشیمی تبریز را نگین صنایع پتروشیمی ایران خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱